خامنه‌ای عامل یک جنایت سازمان‌یافته است، متهم نیست محکوم است

در مصاحبه با ایران اینترنشنال، دبیر کل شورای مدیریت گذار، حسن شریعتمداری در پاسخ به سوال آیا رژیم صلاحیت رسیدگی به جنایاتی که رخ داده اند گفت:

خامنه‌ای عامل نه آمر نسبت به یک جنایت سازمان‌یافته است. متهم نیست محکوم است، برای اینکه این جرم مشهود است و جنایت علیه بشریت می باشد. جانیان قوه قضائیه، روحانی، شمخانی، شورای امنیت ملی و دیگران نیز محکوم هستند.

آقای شریعتمداری در رابطه با جایگاه سیاسی خامنه‌ای پس از حوادث اخیر گفت:

این بی‌نظمی سرکوبگر در حال اضمحلال است. اینها از حضور مردم  و آنهایی که خودشان مستضعفین می نامیدند، می‌ترسند. وی اصافه کرد که مردم اینها را از خودشان نمی‌دانند. اینها به سرنيزه تکیه کرده‌اند و به زودی بسیاری از نیروهای سرکوبگر در اثر فشار خانواده‌هایشان، از رژیم جدا خواهند شد. ما به این افراد توصیه می کنیم خودتان را بیش از این در معرض محکومیت قرار ندهید.

دبیرکل شورای مدیریت گذار در رابطه قتل هایی که صورت گرفته و رژیم سعی می کند به برخی از خانواده های مقتولین دیه بدهد گفت: مردم به گدایی(دیه) نزد شما نیامده‌اند. این قتلها اتفاقی نبوده اند که دیه بدهید. آمرین و قاتلین باید محاکمه شوند. وی ادامه داد: ما نامه ای به دبیرکل سازمان ملل نوشته ایم و به پارلمان اروپا نیز خواهیم نوشت و می خواهیم که یک بر یک بررسی بی‌طرفانه انجام گیرد.

در رابطه با پیامدهای سرکوب خشن معترضان، آقای شریعتمداری اضافه کرد که مردم آخرین رابطه خود با قاتلین خود را از دست می‌دهند؛ و رژیم با این وضعیت مالی نمی‌تواند نیروهای خود را تامین کنند و بزودی این‌ها هم در برابر اقلیت غاصب و جنایتکار خواهند ایستاد.

گزیده بخش هایی از این مصاحبه را در اینجا ببینید: