رمز گشایی از جملات پایانی علی خامنه ای در خطبه های نماز جمعه- امیر دها

سخنرانی امروز علی خامنه ای از وجوه مختلفی مورد بحث و تحلیل قرار گرفته که موضوع این نوشته و دلنگرانی من نیست، آنچه که بیش از هر چیز توجه من را جلب نموده و کمتر مورد بحث و اشاره قرار گرفته، چند جمله کوتاهیست که خامنه ای در پایان خطبه نماز جمعه امروزبیان کرد:

” تنها راه در پیش پای ملت ایران عبارتست از قوی شدن، باید تلاش کنیم قوی شویم، از مذاکره ابایی نداریم، البته نه با آمریکا، با دیگران. اما نه از موضع ضعف، از موضع قدرت. بحمدالله دارای قدرتیم و به توفیق الهی قویتر هم خواهیم شد… ملت ایران و مسوولین کشور باید تلاششون برای قوی شدن کشور باشد… ملت ایران در آینده نه چندان دوری آنچنان خواهد شد که دشمنان جرآت تهدید هم حتی پیدا نکنند” (پایان نقل قول)

بر همگان و منجمله بر علی خامنه ای پوشیده نیست که با توجه به تحریم های فلج کننده و تشدید شونده ی آمریکا (و احتمالا فعال شدن ماشه اروپایی) و از سوی دیگر و بویژه ناکارآمدی سیستماتیک جمهوری اسلامی؛ صحبت از قوی شدن در عرصه اقتصاد و عبور از بحرانهایی که از هر سو رژیم را در بن بست قرار داده، شعاری بیش نیست. در حقیقت اشاره خامنه ای به “قوی شدن” و از موضع قدرت مذاکره کردن، اشاره غیر مستقیمی به توان بازدارنده نظامی و بطور مشخص توان موشکی (با توان حمل کلاهک اتمی ) است. موشکهایی که مختصات آن پیشتر به تفصیل در سامانه باشگاه خبرنگاران جوان* (زیر مجموعه معاونت سیاسی صدا و سیمای جمهوری اسلامی) اینچنین تشریح شده است:

” برخی افراد فکر میکنند استفاده نظامی از انرژی هسته ای، یعنی ساخت بمب اتمی، در حالیکه بمب های هسته ای بر سه نوع هستند: بمب اتمی (شکافتی)، بمب هیروژنی (گداختی)، و بمب کثیف.”

این گزارش در ادامه در تشریح کارکرد بمب کثیف می افزاید: ” بمب کثیف یا بمب پخش کننده مواد رادیو اکتیو از نظر تِیوری بسیار ساده است: یک ماده منفجره معمولی مانند TNT که همراه با مواد رادیو اکتیو در یک محفظه قرار گرفته اند. این بمب نسبت به یک بمب هسته ای بسیار ساده تر، ارزان تر، و البته کم اثر تر است والبته هنوز از قابلیت تخریب انفجاری و تشعشعی برخوردار است.

بمب کثیف، شبیه به بمب‌های معمولی است که با زباله‌های هسته‌ای و مواد رادیواکتیو خطرناک پر شده است. عملکرد این سلاح شبیه به تسلیحات شیمیایی و میکروبی است و با پراکنده کردن مواد رادیواکتیو در سطحی وسیع، افراد را دچار بیماری تشعشع می‌کند. قربانیان این سلاح از آسیب‌های بلندمدت مانند سرطان رنج خواهند برد یا به مرگی دردناک جان خواهند سپرد… بمب کثیف بلافاصله تعداد زیادی از انسانها را نمی کشد بلکه موجب می شود تعداد زیادی از انسانها در چند نسل به دلیل ابتلا به بیماریهای لاعلاج جان دهند…برخی کارشناسان می گویند ممکن است شدت حمله بمب کثیف بقدری زیاد باشد که یک شهر را برای سالها و حتی دهها سال غیر قابل سکونت نماید.”

حال بازگردیم به تهدید نهفته در کلام امروز علی خامنه ای که میگوید: ” تنها راه در پیش پای (ما) عبارتست از قوی شدن. باید تلاش کنیم قوی بشیم…به توفیق الهی و فضل الهی ملت ایران در آینده نه چندان دوری آنچنان خواهد شد که دشمنان جرآت تهدید هم حتی پیدا نکنند.”

در ” آینده نه چندان دوری” مگر قراراست چه اتفاقی بیفتد؟ شاید پاسخ را باید در تلاشهای پرهرینه جمهوری اسلامی برای پروژه غنی سازی اورانیوم از سالهای دور تا امروز جستجو کرد. جمهوری اسلامی از روز نخست مهمترین هدف و استراتژی خود را، نه پیشرفت و آسایش مردم ایران، بلکه شیعه گستری و صدور انقلاب اسلامی به کشورهای مسلمان همجوار قرار داده است. هدف اعلام شده جمهوری اسلامی که طی چهل سال در همه شعارهایش نیز به صراحت بیان شده دشمنی با اسراییل است. این سیاستی ست که جمهوری اسلامی توانسته است نه تنها “عوام کالانعام” در خطبه های جمعه و جماعت را، بلکه حتی بخشی از نیروهای مذهبی اصلاح طلب را نیز با خود در سیاستهای ماجراجویانه منظقه ای اش با خود همراه کند و به تبع آن بر قامت قاسم سلیمانی نیز بعنوان مسوول مستقیم پیشبرد این استراتژی ، به دروغ لباس ” سردار ملی” بپوشاند.

در خبرها و به نقل از منابع آمریکایی آمده است که موشکهایی را که جمهوری اسلامی به پایگاه عین الاسد پرتاب کرده هیچگونه تلفات انسانی نداشته و تنها چند نفر در اثر موج انفجار آسیب دیده اند که وضعیت آنها در دست بررسی ست. از سوی دیگر اما وزیر دفاع جمهوری اسلامی میگوید: ” در صد موفقیت شلیک موشک بسیار بالا بود و با دقت 100 درصدی به اهداف مورد نظر اصابت کردند. در واقع این شلیک موفق موشکها پیام مهمی به دشمن منتقل کرد”

اگر این موشکپرانی ها (که با اطلاع قبلی انجام شده ) با اینکه آسیبی به کسی وارد نکرده و خسارتی هم ببار نیاورده،  اما همچنان از سوی تمام مقامات رژیم از آن بعنوان “انتقام سخت” یاد میشود، چه “پیام مهمی” را منتقل کرده اند که حتی خامنه ای نیز امروز در نماز جمعه از این اقدام بعنوان ” ایام الله” یاد کرد! آیا میتوان همچنان خوشبین بود و این اظهارات را به حساب تبلیغات رژیم برای تحت اشعاع قرار دادن شکست ناشی از مرگ قاسم سلیمانی گذاشت؟ آیا آنطور که علی خامنه ای تصور میکند این حمله نمایشی ست برای باصطلاح مذاکره ” از موضع قدرت“؟

هر چه هست باید اما آرزو کنیم این موشک پرانی از نوع حمله “کثیف” و در پیوند با آنچه که در سامانه وابسته به جمهوری اسلامی به آن اشاره شده نباشد.

باید بهوش باشیم. امروز تمامیت ایران در خطر است!  سکان هدایت کشور امروز در دست موجودی متوهم است که به زعم خود برای نجات و گسترش”اسلام داعشی” اش هر جنایتی را مشروع وتحمیل هر بلا و مصیبتی بر مردم ایران را مجاز میداند. ظرفیت و توان مزدوران گوش بفرمان او برای قتل و جنایت و جنگ افروزی نیز، طی چهل سال گذشته ، نادیده گرفتنی نیست. آنها سینما رکس آبادان را با صدها انسان به آتش  کشیدند و به ما دروغ گفتند، در حرم امام رضا بمب منفجر کردند و بما دروغ گفتند، چند هزار زندانی در بند را قتل عام کردند و به همه دروغ گفتند، هواپیمای مسافربری را سرنگون کردند و باز هم دروغ میگویند. در مورد پروژه اتمی و نقشه های شوم و جنگ افروزانه خود نیز همچنان به ما و به دیگران دروغ میگویند. آیا سقوط هواپیمای اوکراینی نقشه ای از پیش طراحی شده برای منحرف کردن اذهان از یک فاجعه بزرگتر است ؟! راهی که علی خامنه ای در پیش گرفته ، راه انهدام و انقراض ایران و تمدن ایرانی ست.

١۷ ژانویه ۲۰۲۰

*مقالات مندرج در سایت نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.

«مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.»