انتخاب مردم: “نه بزرگ” به جمهوری اسلامی

انتخابات دور یازدهم مجلس جمهوری اسلامی در روزجمعه، دوم اسفند برگزار شد. نتایج حاصله و بازتاب آن در رسانه ها و شبکه های اجتماعی بیانگر شکست کامل نظام اسلامی و عزم راسخ مردم ایران برای گذر از این نظام است. مردم ایران با بایکوت ملی، انتخابات فرمایشی را به “رفراندوم نه به جمهوری اسلامی” تبدیل و فقدان کامل مشروعیت نظام را بر ملا کردند و ماشین رای آن را درهم شکستند. جمهوری اسلامی با به کار گرفتن همه توان خود در تبلیغ، تهدید،تطمیع و تقلب های بیشرمانه، تنها توانست کمتر از ۲۰ درصد مردم را به پای صندوق های رای بکشاند. در واقع بیش از ۸۰ درصد کسانی که می توانستند در انتخابات شرکت کنند از رژیم بطور قطع روی برگرداندند و راه خود را از آن جدا کردند. این پیروزی بزرگ اغاز دورانی تازه و نقطه عطفی در تاریخ مبارزات آزادیخواهانه مردم برای رقم زدن فردای ایران است.

شورای مدیریت  گذار با توجه به واقعیات جامعه ایران و بن بست سیاسی رژیم در عرصه داخلی و بین المللی، استراتژی گذار از جمهوری اسلامی را از دوسال پیش مطرح کرده  و تمام تلاش خود را برای مدیریت این دوران به کار گرفته است. بعد از حوادث آبان و دی ماه امسال روند فروپاشی جمهوری اسلامی شتاب زیادی گرفته است و امروز نه تنها مخالفان نظام، بلکه بخش بزرگی از اصلاح طلبان حکومتی هم دیگر آینده ای برای آن متصور نیستند. پایان حاکمیت جمهوری اسلامی به یک ذهنیت مسلط و همگانی تبدیل گشته است. بزرگداشت بی رمق سالگرد انقلاب اسلامی و شکست انتخابات اخیر تایید این واقعیت است.

این “بایکوت ملی” و درهم شکستن اقتدار نظام حاوی پیام های مهم برای نیروهای دموکرات مخالف جمهوری اسلامی است که  باید آنرا جدی بگیریم. ناکارامدی جمهوری اسلامی در تمام عرصه ها ادامه خواهد یافت و امکان اعمال حاکمیت به نحو بارزی از آن سلب شده است. مجلس یکدست نظامی- ولایی آینده هم تمام و کمال در دست حاکمیت سترون اسلامی و آقای خامنه ای خواهد بود و در جهت تعمیق بیشتر شکاف بین مردم و حکومت عمل خواهد کرد.

به باور ما جامعه ایران در آستانه یک “تغییربزرگ” قرار گرفته است. چگونگی این روند و موفقیت در مدیریت این دوران برای ساختن ایران فردا ، آنهم با کمترین هزینه کار ساده ای نیست و منوط به درک حساسیت لحظه، عقلانیت سیاسی  همه نیروهای خواهان گذار و احساس مسئولیت نسبت به وظیفه بزرگی است که بر دوش ما گذاشته شده است.آنچه در اینده درو خواهد شد، محصول عملکرد امروز همه ما خواهد بود.

پیروزی ما در این پیکار نیازمند بازسازی اعتماد و امید آفرینی بین همه نیروهای آزادیخواه و دموکرات است. این وظیفه سترگ ملی که در مقابل ما قرار گرفته است باید اولویت همه نیروهای راستین اپوزیسیون ایران باشد و  مقدم بر دیگر اهداف سیاسی گروهی و حزبی ما قرار بگیرد. کشور ما و مردم این انتظار را دارند که سیمای قدرتمند وحدت ملی برای نجات ایران عزیزمان باشیم.

شورای مدیریت گذار  دست همه فعالان سیاسی و مدنی و نیروهایی را که با حفظ استقلال خود، اماده گام برداشتن و همکاری برای تحقق این هدف بزرگ همگانی و ملی هستند، به گرمی می فشارد و تمام تلاش خود را برای ایجاد نزدیکی بین آنها و بزیر کشیدن جمهوری اسلامی و استقرار دموکراسی در ایران بکار خواهد برد.

پیروزی نزدیک و آینده از آن مردم ایران است. بیایید آن را با هم بسازیم.

دبیرخانه شورای گذار

۵ اسفند ۱۳۹۸