بی تدبیری مدیریت در مورد تمهیدات پیشگیرانه، رانندگان شرکت واحد را با خطر بیشتر ابتلا به کرونا قرار داده است

درپی شیوع ویروس کرونا در کشور و افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان بخصوص در تهران، رانندگان زحمت‌کش شرکت واحد با خطرات جدی‌تر ابتلا به کرونا قرار گرفته‌اند. رانندگان خطوط بی آر تی و رانندگان بخش خصوصی در دیگر خطوط در طول ساعات کاری صدها تن از مسافران را درسطح شهر جابجا می‌کنند و در مجاورت قرار گرفتن با این تعداد از شهروندان خطر ابتلا رانندگان را به کرونا افزایش می‌دهد.

عدم امکانات برای اقدامات پیشگرانه از ابتلا به ویروس کرونا، می تواند هم برای رانندگان و هم مسافران خطرات ابتلا به این بیماری را افزایش بدهد.

براساس گزارشات رسیده به سندیکای کارگران شرکت واحد مدیریت شرکت واحد تاکنون اقدام به تامین ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی برای رانندگان نکرده است. متاسفانه سرویس‌های بهداشتی مبدا و مقصد خطوط مایع دستشوئی که رانندگان و کارگران بتوانند دست‌های خود را با شستشو حداقلی ضدعفونی کنند وجود ندارد و معمولا مایع دست شویی‌ها با آب مخلوط شده که هیچگونه کیفیتی برای ازبین بردن ویروس و میکرب‌‌های دست‌های کارگران را ندارد.

امیدورایم مدیر عامل شرکت واحد نسبت به جان کارگران احساس مسئولیت بیشتری کند و هرچه زودتر شرایط دستکش یکبار مصرف و ماسک و مواد ضدعفونی کننده را برای رانندگان و تمامی کارگران شاغل در تعمیرگاه‌ها تهیه و توزیع کند و از وزرات بهداشت و مسئولین مرتبط با جدیت پیگیری کند تا هزینه امکاناتی از قبیل ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها را در طول ساعات کاری در مبدا و مقصد خطوط بطور مرتب بعهده بگیرد تا از گسترش بیشتر ویروس کرونا جلوگیری شود.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه