جاده صاف کنان حزب دموکرات امریکا

 دیوید اعتباری-

اخیرا برنی سندرز از کاندیدهای حزب دموکرات امریکا برای ریاست جمهوری، به نفع جو بایدن کاندیدای مورد تایید سران حزب دموکرات، از انتخابات کناره گیری و حمایت خود را از وی اعلام کرد. این همان اتفاقی بود که وی در دور قبلی در رابطه با هیلری کلینتون انجام داد .

آنچه مهم است این است که سران حزب دموکرات، چالش های درون حزبی و غیر اخلاقی، برای اطمینان به پیروز نشدن وی، جلوی پای رای دهندگان وی بخصوص در مبارزه با کلینتون انداختند که با این که هم مطبوعاتی شد و هم طرفدارانش را بسیار عصبانی کرد، خود او در مقابل این رفتارهای غیر متعارف سکوت کرد، که البته یک کاندیدای جدی براحتی از این مسایل و زد و بندها  نمیگذشت و حق خواهی می‌کرد .

دلیلش هم واضح است! برنی سندرز در هر دو انتخابات قبلی و فعلی، تنها وظیفه ای که به عهده اش گذاشته شده بود اجرا کرد، یعنی ایفای نقش جاده صاف کن جمع آوری رای چپ برای کاندیدای اصلی بوروکرات میانه حزب دموکرات.

سندرز هیچگاه کاندیدای واقعی برای قدرت نبود.  گلوبالیستهای مماشاتگر به سندرزها برای جذب رای دهندگانی که نمایندگی ندارند disenfranchised , نیازمندند. اصولا سیاست حزب دموکرات امریکا همواره بر این بوده که از توده های مردم و اقلیت ها با استفاده ابزاری، از طریق واسطه ها و زد و بندها رای جذب کند و پس از رسیدن به قدرت با گسترش بوراکراسی بزرگ دولتی برای خود موقعیت ایجاد کند. البته در مورد براک أوباما وی خود نقش سندرز را ایفا کرد، اما پس از پیروزی انتخاباتی بجای دنبال کردن بسیاری از وعده های تبلیغاتی، در خدمت بوروکراتهای میانه و مماشاتگر انجام وظیفه کرد.

رژیم جمهوری اسلامی نیز با نفوذ لابی های  خود و سرمایه گذاری در این زد و بندها، به سهم خود سعی در پیروزی مماشات گران گلوبالیست در انتخابات امریکا می‌کند.

«مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.»