سازمان نظام پزشکی کشور: گزارش رسمی آمار مبتلایان با واقعیت میدانی فاصله قابل توجه ای دارد و اعتماد عمومی به آمار را در کشور ما خدشه دار کرده است

سازمان نظام پزشکی کشور با صدور بیانیه ای از عملکرد مسئولین انتقاد کرده و از کمبود امکانات اولیه حفاظت شخصی شکایت نموده است. در بخشی از این بیانیه امده است:

“اتخاذ راهکارهای اجرائی مناسب و کارآمد برای اجرای قاطع طرح فاصله گذاری اجتماعی ، و ایجاد زیرساخت های لازم به منظور تداوم این طرح تا کنترل اپیدمی از ضرورت تام برخوردار می باشد . حمایت مناسب و مکفی برای دهکهای پائین جامعه ، از وظایف فوری و مبرم حکومتی است . درخواست از مردم برای در منزل ماندن و کم کردن سفرهای برون شهری و درون شهری و همچنان ادامه تعطیلی برخی مشاغل و نوبت بندی برای بعضی از سایر مشاغل ، کم کردن و شیفت بندی ساعت کار ادارات و تعطیل کردن خدمات بروکراتیک غیر ضروری ، نیازمند تامین یارانه مناسب و کافی و پیش شرط همکاری درازمدت مردم با حافظان سلامت جامعه است. لذا  برقراری یارانه مناسب با محاسبه هزینه های دوره حاضر برای مردم نیازمند ،  افزایش مستمری بازنشستگان کشوری و لشگری و افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی ، از اقدامات زیر بنائی اولیه و ضروری برای اجرای هر نوع طرح فاصله گذاری اجتماعی به حساب می آید. حمایت های مالی، بیمه ای و مالیاتی از بخش های تولیدی ، خدماتی و کسب و کارهای خرد از اقدامات زیر بنائی اولیه و ضروری برای کنترل اپیدمی حاضر است.”

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است:

“امروز در مقطع بسیار حساسی قرار داریم ، تصمیمات امروز دولت و نهادهای حکومتی و عملکرد جامعه پزشکی و مردم ، تعیین کننده سرنوشت آینده نزدیک این کشور خواهد بود.اگر در همگامی و ارتباط با موسسات و سازمانهای بهداشتی بین المللی و مسئولین بهداشت و درمان کشورهای سراسر جهان به نتایج اقدامات و تجارب ایشان توجه کنیم و از کمکهای بشردوستانه استقبال کرده و حاضر به ارائه تجارب و کمکهای متقابل باشیم، خواهیم توانست با پرهیز از اشتباهات برخی ممالک ، راه درست بعضی کشورهای دیگر را در کنترل اپیدمی کرونا تحلیل و بررسی ، و از تجارب مثبت ایشان استفاده کنیم . در این صورت قادر خواهیم بود با آگاهی و روشن بینی بهتری برای کنترل اپیدمی در کشور خود عمل کنیم. علیرغم تعلل اولیه در جلوگیری از انتشار ویروس و جلوگیری از ورود و خروج از کانون های اولیه انتشار کرونا در ایران و نیز علیرغم روش خاص وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ارائه آمار مبتلایان و محدودیت کیت های تشخیصی ، موارد مثبت کاذب و نیز موارد منفی کاذب نمونه برداری های فعلی در آزمایش های ملکولی بعمل آمده که باعث می گردد گزارش رسمی آمار مبتلایان با واقعیت میدانی فاصله قابل توجهی داشته باشد ، اعتماد عمومی به آمار را در کشور ما خدشه دار کرده است .”

متن کامل بیانیه را در سایت رسمی سازمان نظام پزشکی کشور مطالعه کنید.