دیدار هیئت نمایندگی شورای مدیریت گذار با نماینده حزب لیبرال هلند (VVD) در پارلمان این کشور

پنج شنبه ۲۸ فروردین اعضای هیئت نمایندگی شورای مدیریت گذار، متشکل از خانم گلاله شرفکندی، آقایان مهران براتی، محسن سازگارا، شهریار آهی، حمید آقایی، جمشید اسدی و کاوه شیرازد از طریق کانال زنده اینترنتی، با نماینده حزب لیبرال هلند (VVD) در پارلمان این کشور، آقای سون کوپمانس، ملاقات و گفتگو کردند.
در آغاز این گفتگو آقای مهران براتی ضمن تشکر از دولت هلند گفت کشور هلند در دهه های پیش همواره حامی احقاق حقوق بشر در ایران بوده و از طریق نهادهای مدنیِ هلند به نهادهای خواهر در ایران به ویژه به پروژه هایی که مربوط به زنان ایران هستند کمک نموده است. ما خواهش میکنیم که مراتب امتنان ما را برای کمک های انجام گرفته به نخست وزیر و اعضای دولت هلند اطلاع دهید.
سپس آقای محسن سازگارا گزارشی دقیق و آماری از شرایط بحرانی ایران و ناتوانی حکومت در اداره این بحران داد و تاکید کرد که حکومت ناکارآمد است، بیماری کرونا ناتوانی حکومت در مدیریت جامعه را کاملا مشهود کرده و به احتمال قوی در دو سه ماه آینده اعتراضاتی که هم اکنون آغاز گشته اند گسترش پیدا خواهند کرد. حکومت امکان پیشگیری از میلیونی شدن بیماران کرونایی را ندارد و دستگاه مدیریت و رهبری کشور در هم خواهد ریخت.
در ادامه آقای شهریار آهی در مورد شرایط بین المللی و سیاست های شورا صحبت کرد و روی دو بحرانی که به احتمال زیاد در آینده دامن کشورهای اروپایی را خواهند گرفت تاکید نمود. این دو بحران افزایش میزان پناهندگان و دیگری بحران کمبود انرژی و بطور ویژه نفت می باشند که بدلیل فروپاشی رژیم و تشدید بی ثباتی در منطقه، احتمال آنها می رود. ایشان در ادامه گفت: در چنین شرایطی تنها یک آلترناتیو قوی و معتبر می تواند این بحران را تحت کنترل در آورد و منطقه را به ثبات بازگرداند.
سپس خانم گلاله شرافکندی در خواست های مشخص شورای مدیریت گذار از دولت های غربی را مطرح کرد، از جمله اینکه پول نقد در اختیار این حکومت نباید قرار گیرد و کمک های پزشکی از طریق سازمان بهداشت جهانی و نهادهای نیکوکاری به ایران فرستاده شوند. ایشان در ادامه صحبت های خود اضافه کرد ما به سیاست های جامعه اروپا احترام میگذاریم و میفهمیم اگر اروپا دنبال راەحل های بهتری در رابطە با تهران بخواهد پیدا کند و نخواهد همراە شود با سیاستهای آمریکا. اما امروز بیشتر از همیشە مردم ایران نیازمند همراهی و کمک جامعە بین الملل است و نباید اروپا بە هیچ وجهی کمک کند کە حکومت ایران دوبارە جان تازە بگیرد.
خانم شرفکندی از طرف شورا پیشنهاد کرد کە ما همە امکانات تخصصی لازم را میتوانیم در اختیار نهادهای بین المللی قرار دهیم، هم در رابطە با تهیە لیست همە داروها، دستگاهها و اقلام غذایی مورد نیاز و هم در راستای نظارت بر تمامی مسیر تا رسیدن بە دست مردم. مهمترین نکتە این است کە جمهوری اسلامی مجبور شود درهای خود را بر روی جامعە بین الملل باز کند
ایشان همچنین تاکید کرد که در مذاکراتی که با دولت جمهوری اسلامی صورت می گیرند نباید مسئله حقوق بشر، حقوق زنان و اتنیک و اقلیت های مذهبی ساکن ایران به هیچ وجه فراموش شوند.
آقای جمشید اسدی نیز در صحبت های خود توضیحی در مورد شرایط اقتصادی ایران دادند.
در انتهای این گفتگو مجددا بر خواسته های شورای مدیریت گذار تاکید شد. در پایان آقای کوپمانس بار دیگر از شورای گذار تشکر کرد و درخواست نمود که شورا با ایشان در ارتباط باشد و قول داد که شورای گذار را به دیگر احزاب لیبرال در اروپا معرفی نماید.