عرضه‌ی شستا در بورس شاید وقیحانه‌ترین غارت اموال کارگران ایران در تاریخ معاصر ما باشد

منصور اسانلو-

حکومت بدلیل نداشتن بازار برای فروش نفت و تحریم های سنگین FATF که رژیم اسلامی را در لیست سیاه پول شویان دنیا قرار داد. و بدلیل جمایت از تروریسم جهانی و دست و مدیریت داشتن در باندهای قاچاق های مختلف در جهان، شدیدا زیر فشار است. برای دستیابی به پول به هر فریبی دست می زند. برای مثال گسترش خصوصی سازی ها ( خودمانی سازی ها) و غارت سرمایه های بخش مختلف مردم ایران: محمود گودرزی، معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران، اعلام کرد که؛ عرضه اولیه سهام «شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی» با علامت “شستا” در اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت‌ ماه انجام خواهد شد.

عرضه‌ی شستا در بورس شاید وقیحانه‌ترین غارت اموال کارگران ایران در تاریخ معاصر ما باشد، به‌مراتب وقیحانه‌تر از سایر موارد ‎خصوصی‌سازی. شستا از نظر حقوقی به کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی تعلق دارد؛ مالکیت آن اساساً متعلق به ‎دولت نیست که دولت اختیار واگذاری آن را داشته باشد.

سازمان تامین اجتماعی شستا و صندوق بازنشستگی و همه شرکت‌های زیر مجموعه آنها با پول بیمه‌گذاران بوجود آمده، بنابراین مایملک دولت نیست که واگذار کند. لیکن، براساس اخبار بورس؛ ده درصد هلدینگ شستا که متعلق به سازمان تامین اجتماعی است در بورس به فروش می‌رسد. (شرکت های تحت نام شصتا بیش از 400 هزار میلیارد تومان ارزش داشته اند.) با توچه به ارش دلار دوازده هزار توماتی . ( امروز ارزش دلار به هیچده هزار تومان رسیده است. )

این بزرگ‌ترین دزدی و غارت‌گری از دارایی‌های میلیون‌ها کارگر که در طول سالیان حق بیمه پرداخت کرده‌اند، می‌باشد.
این دروغ است که درآمد حاصله نه به جیب دولت بلکه به جیب تامین اجتماعی می‌رود! دولت تا همین جا تا سال ۹۸، رقمی معادل ۲۵۰ هزار میلیارد تومان از منابع تامین اجتماعی برداشت کرده و در سال کمبود شدید مالی از منابع نفتی دستبرد به دارایی‌های شستا نخستین گام برای جبران است. رژیم با سرقت از مردم برای سرکوبگرانش منابع مالی ایحاد می کند.
سازمان تامین اجتماعی با پول کارگران تشکیل شده است. باید کارگران و بازنشستگان ایران با تشکیل سندیکاها و اتحادیه های خود، هیات مدیره سازمان تامین احتماعی را خودشان انتخاب کنند. شرکتهای شستا اموال کارگران هستند. اختیار آنرا خودشان باید بدست گیرند. رژیم اسلامی تنها نابود کننده این نهادهای مزدبگیران و فرودستان ایران است. با ایحاد تشکل های آزاد ومستقل می توانیم مالکیت اموال را به خودمان برگردانیم. بنام بازار سهام وبورس و بنام خصوصی سازی سپاه و بیت خامنهی ، و آقا زاده های حکومتی تمام اموال و سرمایه های مردم ایران را خودمانی کرده اند. با سازماندهی مخفی هسته های اولیه سندیکاها و انجمن های محلی و هسته های براندازی ، ایجاد پیوند بین خواسته برگرداندن اموال کارگران و بازنشستگان به خود آنها و پیوند زدن بین تحریم داخلی حکومت و نخریدن از فروشگاههای سپاه و رژیم و خرید از خواروبار فروش ها وفروشگاه های کوچک محله ها، دستفروش ها و بساطی ها، و ایجاد همبستگی ملی بین فرودستان ایران، و با تشکیل سندیکاهای مستقل کارگران ومزد بگیران و هسته های فرودستان، قدرت مقاومت شهروندی خود را برای برکناری رژیم اسلامی و استقرار یک حکومت دموکراتیک وانسانگرا بالا ببریم. دوران ملا کرونا را به پسا کرونا پیوند می زنیم و رژیم اسلامی را برکنار می کنیم. استقرار دموکراسی و آرادی بدست مردم سازمان یافته شدنی است.

منبع: خبرگر

*مقالات مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.