گفتگوی ایران اینترنشنال با کاوه شیرزاد، دبیر امور جوانان شورای مدیریت گذار، پیرامون اظهارات اخیر علی مطهری، نماینده مجلس، که وزیر کشور را مقصر اصلی کشتار معترضان آبان ۱۳۹۸ عنوان کرده بود

کاوه شیرزاد در مصاحبه با ایران اینترنشنال گفت:

علی مطهری گفته است وزیر کشور مقصر کشتار در قیام آبان بوده و باید استیضاح بشود؛ اما او یادش رفته است که قبلا گفته بود کشتار آبان افتضاحی از طرف نظام بوده و باید کاری کرد تا اصل نظام آسیب نبیند. مطهری سعی می کند با انداختن تقصیرها به گردن وزیر کشور با خوش خدمتی به سپاه و خامنه‌ای، آنها را تبرئه کند.

اتفاقا شواهد زیادی وجود دارد خامنه ای دستور قتل عام مردم را در اعتراضات آبان ما داده بود. از جمله اینکه ششم آذر ماه از بسیج بابت جمع کردن اعتراضات (بخوانید سرکوب گسترده) تشکر کرده بود. رویترز هم به نقل از منابع نزدیک به خامنه ای گزارش کرد که خامنه ای دستور سرکوب را داده است. وی همچنین در سخنرانی هایش از کلمه اشرار در مورد معترضین آبان استفاده کرد که در گفتمان امنیتی یعنی رمز سرکوب شدید اعتراضات.

بنابراین در جنایت آبان ما سال پیش این خامنه ای و سران رژیم هستند که مقصر اصلی می باشند و باید دادگاهی شوند نه صرفا افراد بلاگردانی مانند وزیر کشور.

لازم به یادآوری است که علی مطهری، نماینده تهران در مجلس، وزیر کشور را مقصر اصلی کشتار معترضان در آبان ۱۳۹۸ عنوان کرد و گفت، علی لاریجانی رئیس مجلس مانع استیضاح عبدالرضا رحمانی فضلی است.

مشروح این مصاحبه را در اینجا ببینید: