حسن شریعتمداری: غرب نباید امیدی به تغییر رفتار جمهوری اسلامی داشته باشد؛ تغییر رفتار این رژیم برابر است با تغییر آن

مهندس حسن شریعتمداری در برنامه چهارشنبه ۷ خرداد پنجره ای رو به خانه پدری تلویزیون ایران فردا در باره فعالیت های بین المللی شورای مدیریت گذار گفت:

ما سعی می کنیم به سیاستمداران غرب بفهمانیم که تغییر رفتار جمهوری اسلامی مساوی با تغییر جمهوری اسلامی است. این رژیم با ادامه خصومت با اسرائیل، با اعراب منطقه و با امریکا است که می تواند به حیات خود ادامه دهد. و اگر این خصومت ها را کنار بگذارد دیگر دوام نخواهد آورد.

مصاف بر این با مغزش شویی هایی که در سپاه و حتی در بخشی از ارتش کرده اند، اگر  هم بخواهتد تغییر رفتار کنند آنها جلوی خامنه ای خواهند ایستاد. بنابراین ما سعی می کنیم که در روابطمان با دولت های غربی به آنها یادآوری کنیم که آنها نباید امید به تغییر رفتار جمهوری اسلامی داشته باشند.

آقای شریعتمداری در ادامه به این واقعیت اشاره کرد که البته این کار بسیار سخت است، زیرا از یک طرف ترامپ در سیاست های خود در قبال جمهوری اسلامی اروپائیان را به حساب نیاورده است و اروپائیان نیز در این رابطه خود را در مقابل ترامپ می بییند. مصاف بر این اروپا هنوز از جمهوری اسلامی سود می برد در حالیکه امریکا از این سود محروم شده است.

آنچه که در این رابطه بسیار مهم است این است که اگر جمهوری اسلامی این اشتباه مهلک را بکند و نشان دهد که به ساخت بمب اتم نزدیک می شود،آنگاه اروپائیان به امریکا نزدیکتر می شوند.

وی ادامه داد که در هر حال ما تلاشمان را می کنیم، اما اگر مردم تغییر رویکرد ندهند و بخود امید ندهند و دست به اعتصابات گسترده و سراسری نزنند و اگر این جزایر کوچک با قهرمانان محلی به هم نپیوندند، و سرانجام اگر این جزایر و نهادهای مقاومت مدنی سازماندهی نشوند و حضور فعال و یکپارچه نداشته باشند، امریکایی هم عملگرایانه سعی می کنند با این حکومت کنار بیایند.

آمریکایی ها زمانی روی یک جریان سیاسی و مردمی می تواند حساب کند که وجود داشته باشد. ما نباید بخواهیم و یا انتظار داشته باشیم که آنها چیزی را ایجاد کنند. بنابراین این بعهده خود مردم و ما است که عملا حضور قوی و سازمان یافته و یکپارچه خودمان را نشان دهیم. ما نیز همواره تلاش می کنیم شورای مدیریت گذار را در پیوند نزدیک و سازماندهی شده با نهادهای مقاومت مدنی در ایران قرار دهیم.

مشروح این گفتگو را در اینجا مشاهد کنید: