درد را به که باید گفت وقتی؛ در مقابل مطالبات معلمان به قول اخوان ثالث ” کورند و کرند “

همکاری از سنندج- معلمین‌، معماران بنای جوامع بوده و آموزش و پرورش سنگ بنای تحول و البته تجدد در هر کشوری است که بذر اندیشه از آنجا شکل می گیرد و فرد از ابتدای رشدفیزیکی و شکل گیری شخصیت خود با موضوع اندیشه، ارتباط برقرار می کند و اندک اندک برای کسب مسئولیت های اجتماعی آماده می‌شود.

اما درایران، زندگی معماران جامعه شاهد هزاران تبعیض و نابرابری وفقر … می باشد، زیرا در مقایسه با متعلمین دیروزشان ( مدرک مشابه و سوابقی بسیار کمتر) دارای حقوق و مزایایی چند برابری در دیگر ارگانها، که صد البته آنان حقوق مسلم و اولیه خود را به نسبت تورم افسار گسیخته و شاخص خط فقر و…)، بدون بوق و کرنای صدا وسیما!!! دریافت می کنند.

صدا و سیما، اگر رسانه ی مردم بود در انعکاس مصاحبه های بی مبنا و پایه و کذب و شاخدار مسئولین آن وزارتخانه (یکطرفه و یکجانبه)، که افزایش های دروغین ( حقوق و مزایا ) با هدف – معرفی جامعه فرهنگیان به عنوان -زیاده خواه و زیاده طلب و … – و تکرار مکرر و مداوم در شبکه¬های گوناگون خبری را برجسته و مطرح نمی نمود!!! و اگر جایی در هرم قدرت صدا و سیما برای جامعه ی هفتصد و پنجاه هزار نفری و بی تریبون و مظلوم معلمین و (فرهنگیان) وجود داشت اعتراضات به حق و تبعیض های کمر شکن بازتابی داشت و پیگیری و بررسی و تحلیل می شد! آیا تداوم وعده های عالمان بی عملی، که وزارت آموزش و پرورش را مهم‌ترین دستگاه کشور می دانند، اما(دوصد گفته شان چون نیم کردار نیست)! میتوانستند در این رسانه هر روز وعده ایی دهند و روز دیگر (آن کار دیگر میکنند)!!! شاید عبرت آموزی از تجربه ی ناموفق صدا و سیما در انعکاس یکجانبه و سکوت در برابر اعتراض و تبعیض و … روشی لقمان گونه برای آنانی باشد که، بیش از این، تیشه به ریشه اعتماد و باورهای مردم نزنند!!!

و از طرفی ؛ وجود دهها نهاد مختلف ( سیستمهای نظارتی قوه قضاییه!!!، دیوان محاسبات و دیوان عدالت اداری و… ) که خاصیت و کارکردشان تنها سکوت معنادار و مثال زدنی و شاهد و ناظر بر تبعیض و هدر رفت بودجه باشند؛ با شنیدن فریاد تظلم خواهی و تبعیض معلمان فداکار و حق طلب و مطالبه گری، که جرمشان فقط و فقط ( برقراری مساوات و رفع نابرابری معلمان و بازنشستگان با دیگر کارکنان) می باشد، حبس و زندانی نمی شدند و قو قضاییه هم نشان داد که؛ رسیدگی عادلانه و گذشت و عفو و حق طلبی در این قوه هم، برای فرهنگیان مظلوم، محلی از اعراب نداشته و ندارد!!!

و در مجلسی که « به گفته خودشان» عصاره فضائل ملت و نمایندگان مردم!!! میباشد؛ هیچگاه بخاطرتأمین منافع عده ای قلیل، حاضر به ورود جدی و پیگیر و مستمر برای احقاق حقوق از دست رفته و رفع نابسامانیهای گوناگون و از جمله (قانون تبعیض آمیز مدیریت!!!! خدمات کشوری) نبوده و نخواهند بود.

درد را به که باید گفت وقتی؛ در مقابل مطالبات معلمان به قول اخوان ثالث ” کورند و کرند ” اما شامه شان تیز است و هر جا که بتوانند از معلم به عنوان ابزار تبلیغات استفاده کنند حاضر به یراقند.
گاهی سکوت سرشار از ناگفته هاست….

کانال تلگرام معلمان آینده سازان

*مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.

«مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.»