آرش گنجی، منشی هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد

نیروهای امنیتی یکم دی سال گذشته این نویسنده را در خانه‌اش دستگیر کردند. او پس از نزدیک به یک ماه بازداشت با قرار وثیقه ۴۵۰ میلیون تومانی تا پایان مرحله دادرسی به صورت موقت آزاد شد. محمد مقیسه، قاضی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران اما امروز در دادگاه قرار وثیقه گنجی را به سه میلیارد تومان افزایش داد.

ارگان خبری مجموعه فعالین حقوق بشر در ایران، هرانا، در گزارشی از جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای گنجی، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران نوشته که در جریان جلسه دادگاه قاضی مقیسه اقدام به افزایش میزان وثیقه تا سه میلیارد تومان کرده است.

به گزارش «هرانا» ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در نتیجه افزایش قرار وثیقه این عضو کانون نویسندگان ایران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

دادگاه انقلاب آرش گنجی را به «عضویت و همکاری با گروهک ضد نظام»، «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» متهم کرده است.

علاوه بر او رضا خندان مهابادی، بکتاش آبتین و کیوان باژن سه عضو کانون نویسندگان هم در سال گذشته محاکمه و به حبس محکوم شدند. دادگاه انقلاب این سه تن را در مجموع به ۱۵ سال و شش ماه زندان محکوم کرده است. محکومیت خندان مهابادی و آبتین هر یک شش سال و باژن سه سال است.

منابع: رادیو زمانه، رادیوفردا و هرانا