حمله با چاقو به یک فعال سیاسی کرد در هلند

همزمان با حملات موشکی سپاه پاسداران به مواضع احزاب کرد ایرانی در شمال غرب ایران

همزمان با حملات هوایی ارتش ترکیه به پایگاه های حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حملات موشکی و توپخانه ای شدیدی را علیه مواضع احزاب کرد ایرانی در مناظق مرزی شمال غرب ایران آغاز کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی،”سپاه پاسداران طی سه روز گذشته حملات موشکی و توپخانه‌ای شدیدی را علیه پایگاه‌های کوهستانی احزاب دمکرات و کومله در مرز حاجی عمران اقلیم کردستان عراق انجام داده است”.

در شرایطی که حملات هماهنگ سپاه پاسداران و ارتش ترکیه به مواضع احزاب مخالف کردی ادامه دارد، بعد از طهر جمعه ۱۹ ژوئن یک فعال سیاسی کرد بنام صادق زرزا در شهر لیواردن هلند با ده ضربه چاقو مورد حمله فردی ۳۸ ساله قرار گرفت.

پس از این ترور نافرجام ، اسم و مشخصات فرد ضارب توسط منابع خبری «العربیه فارسی» افشاء شد.

به گزارش منابع خبری «العربیه فارسی» “فرد ضارب شخصی به اسم «رحمان پردآبادی» اهل روستای کُردنشین «گورگاوی» نزدیک شهر «اشنویە» از توابع آذربایجان غربی است.”

“دکتر «طاهر زرزا» برادر صادق در مصاحبەای با جراید هلندی اعلام کرد «برادرش از ناحیە سر، چشم و معدە آسیب جدی دیدە است.» او این سوءقصد را کاملا «سیاسی و طراحی شدە از طرف نظام ایران» می‌داند. گفتنی است این چندمین بار است کە صادق زرزا مورد سوءقصد قرار می‌گیرد.”

لازم به یادآوری است که محمد جواد ظریف برای گفتگو با مقامات دولت ترکیه، بعد از ظهر روز یکشنبه ۲۵ خرداد به ترکیه رفته بود. در همین رابطه وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد سفر وزیر امور خارجه ایران دو روزه خواهد بود و در خصوص موضوعاتی چون روابط دوجانبه و همچنین تحولات منطقه و جهان گفتگو و تبادل نظر میان دو طرف صورت گیرد.

بنظر می رسد که دولت های ترکیه و جمهوری اسلامی پس از این ملاقات و توافق دو جانبه، حملات نظامی به مخالفین کرد خود در منطقه را به اجرا گذاشته اند. اما در اینکه حمله با چاقو به یک فعال سیاسی کرد در هلند در این راستا قرار دارد یاید در انتظار اطلاعات بیشتری از پلیس هلند و منابع کردی بود.