شعبده بازی رژیم

وزارت دفاع سه فروند جنگنده جدید کوثر را به نهاجا تحویل داد

ناخدا محمد فارسی

۲۶ ژوئن ۲۰۲۰

وزارت دفاع رژیم اسلامی برابر معمول یکی دیگر از شعبده بازی های خود را در روز ۵ تیر ۱۳۹۹ بازی کرد. خبرگزاری تسنیم (۱) خبر داده است که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح «سه فروند جنگنده جدید کوثر را به نیروی هوایی ارتش تحویل داد.»

جالب اینکه تسنیم خبر داده در این مراسم علاوه بر وزیر دفاع، امیر حاتمی و فرمانده کل ارتش سرلشکر موسوی، امیر خلبان نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش «محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشته اند. میتوان گمانه زد که محمدباقر نوبخت به این مراسم دعوت شده تا شعبده بازی صنایع دفاعی را به او نشان دهند. و احتمالاً یادآور شوند که بودجه واگذاری برای ساخت هواپیمای جنگنده و پیشرفت صنایع دفاعی همین است. در این گزارش انواع تصاویر فتوشاپ شده را نیز خبرگزاری تسنیم به گزارش اضافه کرده است. اگر خوب به تصویر جنگنده مورد نظر توجه شود این به اصطلاح جنگنده نیروی هوايی بیشتر به هواپیمای تک موتوره ای شباهت دارد که اشخاص برای تفریح خریداری میکنند. تنها تفاوت آن است که هواپیما را رنگ کرده اند. اگر خوب دقت شود این هواپیما نه سلاحی حمل میکند و نه اینکه جاسازی ای برای حمل سلاح دارد. برابر با روال معمول اگر چنین پیشرفتی بوقوع پیوسته باشد، در مراسم رونمایی، هواپیما به هدفی شلیک میکند و یا از اینگونه عملیات تاکتیکی استفاده میشود تا کارایی جنگنده نشان داده شود و مورد توجه بیندگان (خریداران) قرار بگیرد. بیچاره نوبخت احتمالاً از این سرداران جنایتکار خواسته است که در برابر بودجه واگذاری و مصرف آن مدرک ارايه دهند. سرداران هم که به کسی جوابگويی ندارند او را به مسخره گرفته اند.

این شعبده بازی سرداران سپاه بهتر از تردستی آنان پیرامون اختراع و ساختن دستگاهی برای تشخیص ویروس کرونا نیست. بخاطر داریم خبر گزاری رادیو فردا، پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۹، پیرامون ادعای سپاه پاسداران رژیم که از روی «اختراع» جدیدی برای تشخیص ویروس کرونا پرده برداری کرده اند خبر داد. اگر چه سخنگوی وزارت بهداشت بلافاصله اعلام کرد که دستگاه «ویروس یاب» رونمایی شده توسط سپاه پاسداران تاییدیه وزارت بهداشت را ندارد. این در حالی بود که حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران، یک روز قبل از رونمایی دستگاه ویروس سنج سپاه خبر داده بود که دستگاه هر ویروسی را از فاصله ۱۰۰ متری، در مدت پنج ثانیه «شناسایی» می کند. آقای سلامی این دستگاه را یک «پدیده علمی شگفت انگیز» خواند. نتیجه این شعبده بازی زمینه سازی برای دریافت بودجه بیشتر برای تحقیقات، دزدی های هر چه بیشترسپاهیان بود. سرداران سپاه بحدی بودجه های کشور را دریافت و به هدر داده اند که سازمان برنامه ریزی و بودجه را به صدا درآورده اند.

امیر حاتمی پس از تحویل رسمی این سه جنگنده به ارتش طی سخنانی اظهار داشت: «بعد از اینکه در ۳۱ مرداد ۹۷ اولین فروند جت پیشرفته ایرانی کوثر رونمایی و تحویل نیروی هوایی شد و در آبان همان سال خط تولید این جت رونمایی شد، امروز شاهد رونمایی از سه فروند هواپیمای تولید شده از این مدل هستیم که نشان دهنده تلاش متخصصان عزیز ما در شرایط کرونایی است.» دو سال از ایجاد خط تولید میگذرد، تنها ۳ جنگنده!

از اینگونه شعبده بازی ها امیر حاتمی پیرامون حفاظت از آسمان کشور نیز در اردیبهشت ۱۳۹۹ ارایه داد. در مراسمی وزیر دفاع امیر سردار حاتمی و فرمانده نیروی هوائی ارتش سردار نصیرزاده از اورهال ۸ فروند انواع هواپیماهای نظامی شرقی، غربی و اروپایی خبر دادند و اینکه با این بازسازی آسمان کشور ایران از هر حیث تحت حفاظت کامل خواهد بود. در آن هنگام صحبت از بازسازی قطعات یدکی بعضی هواپیما ها شده بود. وی از بازسازی قطعات یدکی برای هواپیماهای نظامی اف۴، اف۱۴ و اف۲۷، سوخو، میراژ و همچنین هواپیمای ترابری سی۱۳۰ و ۷۰۷ نام برده بود. هواپیماهای اف ۴، اف ۱۴ و اف ۲۷ و سی ۱۳۰ هواپیمای خریداری شده قبل از انقلاب است. میتوان گمانه زد که با توجه به تحریم ها رژیم کوشش کرده باشد قطعات یدکی هواپیماها را مهندسی معکوس کند. اما نظر به اینکه رژیم تا کنون بجز دروغ و دسیسه و گمراه کردن مردم ایران اقدام مؤثری انجام نداده، حتی مهندسی معکوس آنان را هم نمیتوان باور کرد. مضاف براینکه قطعات هواپیماهای جنگی لازم است بر پایه استاندارد نظامی (میل استاندارد) ساخته شود. بنابراین به سختی میتوان باور کرد که سرداران سپاه رژیم حتی به اینگونه پیشرفت های بسیار ساده هم دست یافته باشند.

در شعبده بازی امروز خود، سردار حاتمی افزوده است: «ما در کنار ساخت این هواپیما به دستاوردهای بزرگی رسیدیم که برای کشور بسیار ارزشمند است.» او میگوید «امروز امکان ساخت همه زیرسامانه های کشور در حالی فراهم شده که شرکت های مختلف دانش بنیان و دانشگاه های کشور در حال همکاری با ما هستند و این نوید را به ما می دهند که ما در سکویی ایستاده ایم که تجهیزات پیشرفته تر هوایی را به زودی به عرصه تولید برسانیم.» این گفته سردار حاتمی برای آن است که خود بخوبی میداند شعبده بازی راه انداخته است و برای خروج از مخمصه، دروغ میگوید تا راه گریزی برای خود ایجاد کند. او از تحویل سه فروند جنگنده صحبت میکند که اگر خبر صحیح باشد، لازم است از مرحله تحقیقاتی، آزمایشی گذر کرده باشد. ولی اینطور بنظر نمیرسد و امیر سردار حاتمی پیشرفت های تجهیزات نظامی را به آینده و همکاری با محققین، پژوهشگران و دانشگاهیان موکول کرده است.

قابل تأمل است که صنایع دفاعی کشور توانسته باشد در نگهداری تجهیزات نیروی هوایی پبشرفتهائی بدست آورده باشد ولی وقتی سایت نیروی هوایی و غلو سرتیپ حاتمی را بررسی کنیم متوجه میشویم که رژیم مدت چهل و یک سال است که به مردم ایران دروغ تحویل داده است. شاید هم مردم ایران باید از خداوند قدردان باشند که در مدت ۴۱ سال گذشته و پس از جنگ ایران وعراق کشور ایران رویارویی نظامی با کشوری نداشته است. هنگام جنگ ایران و عراق تجهیزات نظامی کشور و بخصوص هواپیماهای نظامی نیروی هوایی شامل جنگنده های بروز و از کارایی بالایی برخوردار بودند و کارايی تجهیزات نظامی در جنگ ایران و عراق بوضوح ثابت گردید.

شوربختانه سرداران سپاه بیش از ۵۰ درصد اقتصاد ایران را در دست دارند، بودجه کشور را در راه شعبده بازیهای ساختن ویروس یاب، ساختن جنگنده، پهپادسازی، موشک سازی به باد فنا میدهند در صورتیکه بیش از ۵۰ درصد از مردم ایران در زیر خط فقر زندگی میکنند و اکثرآً مشاهده شده خانواده ها قادر نیستند شکم زن و فرزند خود را سیر کنند، دختران ایران برای امرار معاش خانواده در کشورهایی مانند امارات و ترکیه مجبور به خود فروشی گردیده اند.

بی لیاقتی دولت و حکومتگران رژیم، کشور ایران را به سراشیبی نابودی کشانده است؛ اجتماعی و اقتصادی. سران رژیم مانند کبک سر خود را زیر برف کرده اند و تصور میکنند کسی آنها را نمی بیند. مافیای سپاه پاسداران رژیم هر روزه به دنبال یافتن راه کار جدیدی برای سرکیسه کردن مردم ایران اند تا جیبهای گشادشان را پرتر کنند. مردم در کشور امنیت ندارند، کشور در حال نابودی است، اگر مردم ایران خود اقدام نکنند احتمال تکه پاره شدن کشور نیز وجود دارد. نباید اجازه داده شود این رژیم فاسد و جنایتکار، کشور ایران را به نابودی بکشاند.

(۱)

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/04/05/2293271/ وزارت-دفاع-3-فروند-جنگنده-جدید-کوثر-را-به-نهاجا-تحویل-داد-تصاویر

*مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.