به اعتقاد محسن سازگارا سه اتفاق مهم همزمان در حال وقوع هستند

آماده کردن مجتبی برای جانشینی، چرخش در سیاست روس ها و اعتراضات چندین برابر گسترده تر از سالهای قبل

محسن سازگارا: مطابق خبرهایی که از تیم پزشکی خامنه‌ای می‌رسد، در لیست داروهای او داروی افسردگی نیز دیده می‌شود٬ و افسردگی خامنه‌ای گاهی به اندازه‌ای شدید می‌شود که باید او را ببرند جایی که نه چیزی بشنوند و نه بخواند

دکتر محسن سازگارا در گفتگو با دکتر علی‌رضا نوری‌زاده در برنامه پنجره‌ای رو به خانه پدریِ تلویزیون ایران فردا به موضوعات مختلف روز پرداخت:

وی در رابطه با ترور قاضی منصوری در بخارست گفت:
رژیم جمهوری اسلامی در رابطه با ترور آدم‌های خودش سابقه طولانی دارد، این رژیم در حرم امام رضا بمب‌گذاری کرد و آن‌را گردن سنی‌ها انداخت٬ چندین کشیش مسیحی را کشت و گردن چند زندانی گذاشت و آنها را سریعا اعدام کرد.

در واقع رژیم می‌خواست که با ترور منصوری راه بقیه را که می‌خواهند به کشورهای اروپایی پناهنده شوند٬ و از طریق همکاری با دستگاه‌های قضایی این کشور تخفیف بگیرند، ببندد. البته این جانیان حتی اگر خود را معرفی کنند قطعا محکوم می‌شوند٬ اما قضات کشورهای اروپایی می‌توانند در صورت همکاری این متهمین با آنها، از دادگاه‌های بین المللی تخفیف بگیرند.

منصوری نیز ظاهرا آماده همکاری بوده است، و این تصمیم او به کام حکام ایران خوش نیامد؛ چون خیلی از عناصر رژیم در صدد فرار هستند و می‌خواهند با قضات اروپایی همکاری کننند، تا لااقل جان‌شان در اروپا در امان بماند.

به اعتقاد محسن سازگارا سه اتفاق مهم همزمان در حال وقوع هستند.

اتفاق اول این است که مجتبی خامنه‌ای دارد از بیت رهبری٬ تا نیروهای مسلح٬ و تا ارگان‌های سرکوب٬ همه را تصفیه می‌کند، مجلس را هم در دست دارد و دولت را بعدی را نیز در دست خواهند گرفت. در این کار عجله بسیاری نیز دیده می‌شود. مطابق خبرهایی که از تیم پزشکی خامنه‌ای می‌رسد داروهای قلبی نیز اخیرا به لیست داروهای او اضافه شده‌اند. از سوی دیگر نام مجتبی خامنه‌ای به عنوان یک کاندید رهبری نظام به کمسیون اصل صد و نه مجلس داده شده است. در ضمن تمام نهادهای حساس حکومت تحت کنترل بیت هستند و اینها چاره ای ندارند که روی مجتبی خامنه‌ای بعنوان جانشین پدرش کار کنند.

اتفاق دوم اما چرخشی است که در سیاست روسیه در حال وقوع است٬ روس‌ها هم در کنار اعراب و آمریکا راضی نیستند که رژیم در سوریه بماند. مطابق گزارشات رسیده روس‌ها حتی در مورد خود حکام ایران هم دارند فکر می‌کنند. زیرا نگران فروپاشی کل نظام مانند اتخاد شوروی سابق هستند. بنابراین آنها قطعا برای این احتمال نیز دارند فکر می‌کنند تا نفوذ خود را در ایران از دست ندهند.

اما اتفاق سوم، احتمال حرکت‌های اعتراضی چند برابر گسترده تر از اعتراضات دی ماه 96 و آبان سال گذشته وجود دارد، که بنا به اعتراف خود وزارت اطلاعات رژیم اگر چنین اتفاقی بی‌افتند دیگر رژیم نمی‌تواند به آسانی دفعات پیش اعتراضات را سرکوب کند. مضاف بر اینکه نیروهای سرکوب هم بی‌انگیزه و دچار تردید شده‌اند. به همین علت «حسین نجات» را با عجله فرمانده قرارگاه ثارالله می‌کنند. و این قرارگاه با هماهنگی با قرارگاه های دیگر شدیدا در حال آماده سازی خود و تهیه ابزار جدید سرکوب هستند.

مشروح این گفتگو را در اینجا ببینید: