مطالبات کارگران شهرداری چیست که شهرداری قادر به پرداخت آن نیست؟!

تجمع کارگران شهرداری حمیدیه در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی خود و همچنین عدم پرداخت دستمزدهای معوقه

کارگران، مزد بگیران و فرودستان حامی شورای مدیریت دوران گذار (مجید ناصری)

کارگران شهرداری حمیدیه روز شنبه ۷ تیر ماه در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی خود و همچنین عدم پرداخت دستمزدهای معوقه خود مقابل ساختمان شهرداری دست به تجمع زدند.

کارگران از تاریخ اول تیر ماه سال ۹۷ به علت اتمام قرارداد پیمانکاران و با وجود انجام چندین نوبت فراخوان مناقصه و تمایل نداشتن پیمانکاران به همکاری با شهرداری، بلاتکلیف هستند. در جریان این تجمع مسئولان اداره کل کار استان خوزستان در میان معترضان حاضر شده و مقرر شد شهرداری ماهانه مبالغی را به صورت علی الحساب به حساب کارگران واریز کند.

جمعی از کارگران شهرداری مریوان روز یکشنبه ۸ تیر ماه در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای معوقه و سایر مطالبات خود دست به اعتراض زدند.

کارگران علاوه بر عیدی و اضافه کاری سال قبل که پرداخت نشده، در سال جدید نیز سه ماه دستمزد معوق دارند که مشخص نیست چه زمانی قرار است پرداخت شود. به گفته این کارگر، برخی کارگران از سال ۹۷ مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند که زمان واریز آنها مشخص نیست. این کارگران که در بخش های مختلف پاکبانی، پارکبانی و فضای سبز کار می کنند و تعدادشان بیش از صد نفر است، می گویند: “کار می کنیم اما از دستمزد خبری نیست.”

کارگران مجموعه شهرداری اندیمشک در استان خوزستان روز یکشنبه ۸ تیر در اعتراض به عدم پرداخت حدود یک سال مطالبات مزدی خود مقابل ساختمان شورای شهر اندیمشک دست به تجمع زدند.

مقامات شهرداری به بهانه کمبود منابع مالی از پرداخت دستمزدهای آنها خودداری می ورزند. آنها همچنین می گویند معوقات مزدی کارگران طی ده سال گذشته به مرور ایجاد شده به طوری که در حال حاضر کارگران دارای حدود یک سال معوقات مزدی می باشند. گفتنی است علاوه بر دستمزدهای معوقه، حق بیمه کارگران نیز تاکنون به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

#معوقات_مزدی

#طلب_اضافه کاری

#بلاتکلیفی_شغلی

#حق_بیمه

#عیدی

*مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.