فرهنگیان لطفا مواظب جیب تان باشید!

گوشه ای از خیانت های اتفاق افتاده در حق همکاران فرهنگی توسط مدیران موسسه “صندوق ذخیره فرهنگیان”با همدستی بعضی از سران آموزش و پرورش

ر.گ

موسسه “صندوق ذخیره فرهنگیان” که در قالب تبصره ۶۳ قانون برنامه دوم توسعه جهت افزایش توان مالی و معیشتی فرهنگیان در دوران بازنشستگی در سال ۱۳۷۴ تشکیل گردید، نه تنها امروزه موسسه ای در خدمت فرهنگیان نیست، بلکه طی چندین سال گذشته به روشهایی گوناگون، دست به چپاول وغارت سرمایه  فرهنگیان زده است. در این بین خیانت و هم سویی مقامات عالی وزارت آموزش و پرورش که در این سال ها با پوشیدن لباس شریک قافله در جبهه مقابل رفاقت با دزدان داشته اند، دست دزدان و چپاولگران را به سفره فرهنگیان باز و باز تر کرده است. به گونه ای که امروز از این هولدینگ بزرگ اقتصادی تنها و تنها مبلغی ناچیز در دوران بازنشستگی عاید فرهنگیان بازنشسته می شود و بر خوان بیکران این صندوق که از دسترنج و سرمایه گذاری مستقیم فرهنگیان شکل گرفته است، ناکسان و نااهلان برخوان نعمتی بیکران نشسته اند.

نگارنده این متن در نظر دارد در این مطلب به گوشه ای از خیانت های اتفاق افتاده در حق همکاران فرهنگی توسط مدیران این موسسه با همدستی بعضی از سران آموزش و پرورش بپردازد.

بر این اساس دربنده دوم ماده پنجم اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان مقرر گردیده است، معادل واریزی فرهنگیان عضو صندوق، مبلغی در قالب کمک دولت به این صندوق واریز گردد، که این امر از سال ۱۳۹۲ تاکنون حاصل نشده است. در نتیجه بدهی بالغ بر ۱۲۰۰ میلیاردی دولت به همکاران فرهنگی بوده است.

فرهنگیانی  که طی سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ عضو این صندوق بوده اند عملا هیچ گونه عایدی و بهره ای از این صندوق برای آنها بدست نیامده است و صندوق تنها و تنها شبیه به یک حساب قرض الحسنه بانکی برای آنها عمل کرده است.

متاسفانه تا این لحظه هیچ گونه اقدامی در راستای تحقق سهم دولت از سوی مقامات وزارت و اعضا هئیت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان صورت نپذیرفته است.

در سال های گذشته شاهد تحمیل بسیاری از شرکت های ناموفق و ناکارآمد صندوق ذخیره فرهنگیان به پیکره آموزش و پرورش بوده ایم که این امر موجب تحمیل هزینه مجدد از جیب فرهنگیان و سرانه کلی آموزش و پرورش گردیده است، شرکت هایی مانند شرکت بیمه معلم و شرکت پژوهش و نوآوری، بیمه ی معلم و ….

شرکت بیمه معلم از شرکت های تابعه و زیرمجموعه صندوق ذخیره است که بر اساس رتبه بندی سطح توانگری پایین تر از ۲۲ شرکت بیمه ای قرار دارد و همین شرکت با یک قرارداد انحصاری به همکاران فرهنگی تحمیل گردیده است، و همکارانی که بخواهند شبیه به دیگر ارگان ها از تسهیلات اقساطی بیمه هایی مانند بیمه خودرو … بیمه آتش سوزی منزل و بیمه عمر بهره مند گردند، تنها میتوانند از طریق بیمه معلم نسبت به این امر اقدام کنند. تنها مقایسه بین شعب تعیین خسارت بیمه ایران (نزدیک به ۲۰۰ شعبه در کشور) با بیمه معلم (حدود 5۰ شعبه در کشور) نشان دهنده کیفیت نازل و خدمات رسانی پایین بیمه معلم به فرهنگیان عضو می باشد.

به واقع شرکت های تابعه زیرمجموعه صندوق ذخیره در صورت ناتوان رقابت در بازار بیرون به جیب فرهنگیان تحمیل می شوند و مدیران ارشد صندوق ذخیره فرهنگیان  به این روش هوشمندانه از اضمحلال و از هم پاشیدگی شرکت مذکور با وصل مستقیم به جیب فرهنگیان جلوگیری می نمایند.

*مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.

«مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.»