پروپاگندای رژیم پیرامون پدافند پایگاه ابوکمال سوریه

حمله جنگنده های اسرائیل به پایگاه و کشته شدن ۳۵ جنگجو

ناخدا محمد فارسی

۱۲ ژوییه ۲۰۲۰

برابر با خبرگزاری رادیوی پیام اسرائیل، یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۹، و بازتاب آن در رسانه اینترنتی یورو نیوز (۱) در یک حمله هوایی ناشناس به پایگاه ابوکمال سوریه، ۳۵ جنگجوی وابسته به ایران کشته شده اند.

سرداران رژیم قبل از اینکه امکاناتی در پایگاه ابوکمال برقرار کنند، برابر روش همیشگی غلو برای مصرف داخلی، اخبار بی محتوا انتشار میدهند و در این مورد باعث کشته شدن ۳۵ سپاهی شده اند که دو تن از آنان از فرماندهان سپاه هستند. به یقین هواپیماهای ناشناس جنگنده های اسرائیل بوده اند. کشور اسرائیل بارها به رژیم اسلامی هشدار داده است که اجازه ایجاد پایگاه در سوریه را به رژیم نمیدهد و دیگر اسرائیل بارها اعلام کرده به رژیم اجازه ساختن بمب اتمی هم داده نخواهد شد. اینگونه اخبار بسیار نگران کننده است از آین روی که رژیم برای بقای خود دست به هر جنایتی میزند و بویژه جوانان کشور ایران را در کشور های خاورمیانه فدای اهداف واهی خود کرده و بکشتن میدهد. تا کنون صدها حمله از طریق جنگنده های اسرائیل به پایگاه های سپاه در سوریه انجام شده بدون اینکه سپاه قادر باشد حتی یک موشک بطرف اسرائیل پرتاب کند. گفته شده است رژیم ایران در حال ساخت یک قرارگاه بزرگ نظامی به نام “قرارگاه امام علی” در ابوکمال است. خبر گزاری رادیو پیام اسرائیل خبر داده که حمله هنگامی صورت گرفت که یک کاروان نظامی وابسته به رژیم ایران همراه با ده ها تن از چریک های وابسته به رژیم، در حال حرکت بوده اند.

همچنین این گزارش خبر میدهد رژیم ایران می کوشد با احداث قرارگاه امام علی، آن را به مکان اصلی استقرار نیروهای رژیم و شبه نظامیان مزدور خود از عراق و افغانستان مبدل سازد. اسرائیل بارها اعلام کرده است که، اجازه نخواهد داد سپاه قدس یک زیربنای نظامی برای حضور دائم در سوریه برپا سازد. یک شبکه تلویزیونی سوری هفته پیش گزارش داده بود که نیروهای آمریکایی و کردهای شمال سوریه نیز به اقدامات نظامی مشترکی علیه نیروهای ایرانی در ابوکمال دست زده اند.

خبر حمله جنگنده های اسرائیل به پایگاه ابوکمال و کشته شدن سپاهیان در رسانه های رژیم منتشر نشده است، ولی سردار غلامحسین غیب پرور جانشین فرمانده سپاه، یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۹، در مصاحبه ای با خبرگزاری تسنیم گفت: «آرمان ما محو رژیم جعلی و غاصبی است که بدترین جنایات بشری را انجام داده است. بهتر است در فکر تکمیل و حراست دیوارهای بلند و بتنی باشید که اطراف خود کشیده اید تا فرزندان اسلام، نفس شما را نگیرند.» (۲) سردار غیب پرور خطاب به اسرائیل اضافه کرده است، بیش از چهل سال است که در هر صحنه ای شکست می خورید، شما اگر کاری می توانستید انجام دهید در این سال ها کرده بودید؛ توکل مان به خدای بزرگ است که شما از آن محرومید. توجه میشود که سردار راه پیروزی بر علیه اسرائیل را به خدا واگذار کرده و میگوید: «مگر فرمانده شده ایم که آسیبی به ما نرسد؟» و سوگند یاد کرده که شهادت را به جان میخرد.

سردار غیب پور حمله جنگنده های اسرائیل را جنگ روانی میداند و میگوید که بر هیچیک از فرماندهان سپاه تأثیری ندارد. لازم به یادآوری است که، روز گذشته روزنامه «نیویورک تایمز» مدعی شده تنش های روزافزون میان ایالات متحده و تهران ظاهراً در حال ورود به مرحله ای است که می تواند در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خطرناک شود. این روزنامه آمریکایی به نقل از چند مقام که اشاره ای به نام آنها نکرده مدعی شکل گیری «راهبردی مشترک» میان آمریکا و اسرائیل برای انجام برخی حملات مخفیانه با هدف حذف بلندپایه ترین فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به عقب راندن تأسیسات هسته ای ایران شده است. از این رو است که سردار غیب پرور به خود و دیگر سرداران سپاه دلداری و قول شهادت میدهد.

خبر گزاری رادیو فردا پیرامون توافق نظامی جدید بین رژیم اسلامی و رژیم بشارالاسد نوشته است که ، این احتمال قوت گرفته که سامانه های دفاع هوایی طراحی و ساخته شده ایران برای تقویت پدافند هوایی ضعیف و ناکارآمد سوریه، به ارتش این کشور تحویل شود (۳). رژیم ادعا میکند تا کنون سه سامانه پدافند هوایی با نام های «سوم خرداد»، «۱۵ خرداد» و «باور ۳۷۳» ساخته و به تجهیزات پدافندی سپاه افزوده است. صنایع دفاع رژیم در بهار سال ۱۳۹۸ هنگام رونمایی از سامانه ۱۵ خرداد مدعی شدند که این سامانه قوی تر از پاتریوت آمریکایی است. برابر با این ادعا سامانه های پدافندی ۱۵ خرداد قادر به پرتاب موشک های صیاد۲ و ۳ است. مشخصات «باور ۳۷۳» برابر با ادعای رژیم کپی برداری شده از سامانه اس-۳۰۰ روسی است. ماکت این سامانه را رژیم نخستین بار در رژه ۲۹ فروردین ۱۳۸۸ به نمایش گذشت. سپس خبر ساخت سامانه پدافندی باور-۳۷۳ برای اولین بار در سال ۱۳۹۰ توسط امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده وقت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در گفتگو با خبرگزاری فارس اعلام شد. سردار اسماعیلی به این اشاره داشت زیرا، بدلایلی روسیه از تحویل سامانه های اس-۳۰۰ خریداری شده خوداری میکرد و آنها را به ایران تحویل نداده بود، ولی پرسنل پدافندی رژیم دوره این سامانه را در روسیه طی کرده بودند، و توانسته اند «باور ۳۷۳» را از سامانه اس-۳۰۰ روسی کپی سازی نمایند.

این در حالی است که سوریه زیر فشارهای سنگین آمریکا و اسرائیل است؛ از یک سو آمریکا اخیرا «قانون قیصر» را برای تحریم هر عاملی که با سوریه دادوستد کند، اجرایی کرده و از سوی دیگر، اسرائیل حملات هوایی به سوریه را برای «ضربه زدن به رژیم اسلامی و هم پیمانانش» ادامه میدهد.

لازم به توضیح است که تاکنون خبری از آزمایش سامانه های پدافند هوایی «سوم خرداد»، «۱۵ خرداد» و یا «باور ۳۷۳» در دست نیست. به یقین میتوان گفت اگر این سامانه ها عملیاتی بودند، خبر آن بارها از طریق سیستم تبلیغاتی رژیم اعلام شده بود. بهر روی اگر این سامانه های پدافندی رژیم به سوریه حمل شود به احتمال زیاد مورد حمله جنگنده های اسرائیلی قرار خواهند گرفت و نابود خواهند شد.

 

 

https://radis.org/منابب-بررب-وورب-بر-ببب-بملب-بوابب-ناناب/ (ب)

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/04/22/2305275/وانب-رربار-بببب-رور-ببب-بون-روانب-بوونببببا (بب)

https://www.radiofarda.com/a/are-iranian-built-3rd-15rd-khordad-and-bavar-s-air-defense-systems-on-way-to-syria-/30722108.html

 

*مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.