همراهی بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی با توفان “#اعدام_نکنید”

کاربران توییتر با هشتگ #اعدام_نکنید به صدور حکم اعدام برای معترضان آبان ماه اعتراض کردند

طرح: ایران وایر

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه ایران، ازتائید حکم اعدام امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی سه تن از معترضان تظاهرات سراسری آبان ۱۳۹۸ «در دیوان عالی کشور» خبر داده است.

پیش از این دیده‌بان حقوق بشر نیز در گزارش خود گفته بود “بر اساس گزارش‌ها دادگاه‌های ایران از ژوئن ۲۰۲۰ حداقل چهار حکم اعدام مرتبط با اعتراضات مکرر علیه افول شرایط اقتصادی و فساد دولتی در دو سال گذشته را تأیید کرده‌اند. این احکام بر اساس اتهامات مبهم امنیت ملی صادر شده‌اند و مدافعان دسترسی محدودی به وکیل داشته‌اند و ادعا کرده‌اند که مقامات برای کسب اعترافات اجباری آنها را تحت شکنجه و آزار قرارداده‌اند. مقامات ایران باید فوراً این احکام اعدام را لغو کنند.”

در پی انتشار خبر تایید حکم اعدام سه جوان دستگیر شده در اعتراضات آبان سال پیش کاربران شبکه های اجتماعی، بخصوص جوانان و فعالین مدنی و سیاسی طوفانی از هشتک لغو اعدام به راه انداختند.

 

برای نمونه تعدادی از کاربران توییتر با هشتک #اعدام_نکنید به صدور حکم اعدام برای معترضان آبان ماه و همچنین اعدام صابر شیخ عبداللە و دیاکو رسول زادە، دو شهروند کرد، در روز سه شنبه اعتراض کردند.