بیانیه دبیرخانه شورای مدیریت گذار در مورد اعدام دو جوان کرد

به کدامین گناه اعدام شدند؟

قتل حکومتی و فراقانونی دو جوان کرد، صابر شیخ عبدالله و دیاکو رسول زاده

در سحرگاه روز سه شنبه ۲۴ تیرماه دو جوان کرد به نامهای صابر شیخ عبدالله و دیاکو رسول زاده به اتهام واهی بمب گذاری در رژه سالگرد جنگ ایران و عراق در شهریور سال  ۱۳۸۹، بعد از ده سال در زندان ارومیه و با حضور تنی چند از قربانیان ان حادثه، اعدام شدند.

اطلاع رسانی های متناقض و دروغ و ابهامات در مورد این حادثه و دستگیری سه جوان مهابادی، از همان ابتدا معلوم بود که دستگیر شدگان قربانی پرونده سازی بیرحمانه وزارت اطلاعات شده اند.

سه روز بعد از حادثه، فرمانده قرارگاه حمزه،محمودآبادی، اعلام کرد که این حادثه توسط سازمان جاسوسی موساد با همکاری آمریکایی ها و برخی عناصر حزب بعث انجام گرفته است.اظهار نظر مقامات دیگر نظام در ان روزها مبهم و کلی گویی های متناقضی بود که نشان میداد هیچ سرنخی برای دستگیری عاملان واقعی این حادثه در دست ندارند. بعد از این اظهار نظرها تقریبا چهارسال هیچ خبری از پیگیری این پرونده نبود تا اینکه در اردیبهشت ۱۳۹۳ وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که سه تن از عوامل بمب گذاری مهاباد در سال ۸۹ را در یک خانه تیمی دستگیر کرده است! همزمان نیز یک برنامه خبری تصاویری محو از این افراد را در حال نوشتن اعترافات پخش کرد و آنها را وابسته به گروه تروریستی کومله معرفی کرد.

اخباری که از خانواده، دوستان و دیگر شاهدان این سه شهروند کرد جمع شده است ،اثبات می کند که انها چند ماه قبل از تاریخی که وزارت اطلاعات اعلام کرده بازداشت شده بودند، انهم نه در یک خانه تیمی، بلکه در محل کار و زندگی خویش در مقابل چشم افراد خانواده و شاهدان عینی و با فاصله زمانی متفاوت از هم. مجموعه شواهد از همان ابتدا بروشنی حکایت از سناریو سازی امنیتی وزارت اطلاعات برای این متهمان و نشان دادن پیروزی سربازان گمنام امام زمان می کند.

دستگاه های امنیتی جمهوری اسلامی در طول زمامداری حاکمیت اسلامی چنین روش جنایت باری را به قیمت تباه کردن زندگی خانواده ها و گرفتن جان انسانها پیشه کرده اند. برونده دانشمندان اتمی و سرگذشت امیر فرشاد ابراهیمی، یکی از قربانبان آن و یا سرنوشت دردناک آقای عباس امیرانتظام که بازجویش دوسال پس از مرگ او به تازگی اعتراف کرده است “اتهام جاسوسی به وی بخاطر مصالح نظام بود و هیچ وقت اثبات نشد” و یا روایت سازی های گوناگون همین دستگاه جنایت در مورد قتل ندا آقاسلطان در سال ۸۸ همه واقعیت دردناک جنایت این نظام علیه مردم ایران است.

صابر شیخ عبدالله و دیاکو رسول زاده، طعمه دست سناریو سازان اتاق جنایت حاکمیت اسلامی شدند. در طول بیش از چهار دهه حیات ننگ بار جمهوری اسلامی، شهروندان کرد بیشترین تعداد اعدام را داشته اند. جمهوری اسلامی کردستان را سرزمین کفار میداند و جوانانش باید مالیات ایستادگی مردم کرد در مقابل این نظام جنایتکار را پس بدهند. اعدام بخشی از تئوکراسی حاکمیت اسلامی است و تا مادامیکه وجود داشته باشد، اعدام نیز هست.

شورای مدیریت گذار، همدردی و همبستگی خود را با خانواده های این دوجوان و مردم کرد اعلام و تنها راه پایان دادن به زنجیره چنین جنایاتی را گذر کامل از نظام اسلامی و برپایی یک دموکراسی سکولار و مبتنی بر حقوق بشر در ایران میداند.

دبیرخانه مرکزی شورای مدیریت گذار