حمله جنگنده های اسرائیلی به جنوب غرب دمشق و قرارگاه امام علی در البوکمال

به احتمال قوی ساختن قرارگاه امام علی در بوکمال از جمله توافق های تفاهمنامه همکاری بین جمهوری اسلامی و دولت بشار اسد می باشد

ناخدا دکتر محمد فارسی

خبرگزاری واشنگتن، دو شنبه ۳ آگوست، خبر داده است که ۲۴ ساعت پس از آنکه جیره خواران رژیم کوشش کردند در مرز های اسرائیل در بلندی های جولان مواد منفجره کار بگذارند، هواپیماهای جنگنده اسرائیلی چندین مقر سپاهیان رژیم در سوریه را بشدت بمب باران کردند. این اهداف شامل پست های دیده بانی، سامانه های جمع آوری اطلاعات، پدافند هوایی و مراکز کنترل و فرماندهی در جنوب غربی دمشق شامل تل الاحمر در حومه قنیطره بوده است (۱). لازم به توضیح است که اسرائیل بارها اعلام کرده است به رژیم اسلامی ایران اجازه نخواهد داد در سوریه پایگاه نظامی برقرار کند.

در این رابطه خبرگزاری العربیه هم گزارش داده که جنگنده های اسرائیلی علاوه بر مکان های یاد شده توسط خبرگزاری واشنگتن پست، پایگاه البوکمال را هم بمباران کرده که بر اثر این حملات لااقل ۱۵ شبه نظامی وابسته به رژیم ایران کشته شده اند (۲). العربیه از قول دیدبان حقوق بشر سوریه نوشته این شبه نظامیان وابسته به ایران در قرارگاه امام علی در شهر بوکمال، در نزدیکی مرز شرقی سوریه با عراق، در حمله هوایی کشته شده اند. همچنین خبر داده شده که کشته شدگان توسط آمبولانس و وسایل نقلیه دیگر از شهر البوکمال به داخل عراق منتقل گردیده اند. 

گفته می شود رژیم ایران برای ساختن قرارگاه امام علی شمار زیادی از کارگران شیعه عراقی و کارگران سوری را استخدام کرده، ولی نظارت بر کار آن ها را سرداران سپاه پاسداران به عهده دارند. رژیم ایران هرگز ساختن این پایگاه را مورد تایید قرار نداده است در صورتی که خبرگزاری تسنیم  ۲۵ تیر ۱۳۹۹ خبر از انتشار قرارداد همکاری نظامی بین رژیم اسلامی و رژیم سوریه داد. به احتمال قوی ساختن قرارگاه امام علی در بوکمال از جمله توافق های این تفاهمنامه همکاری می باشد.

در اسرائیل ارزیابی می شود که چهار خرابکاری که در جریان کارگذاری بمب در مرز اسرائیل کشته شدند، افراد وابسته به سپاه پاسداران بوده اند. کاملاً مشخص است که رژیم جنایتکار اسلامی دست از شرارت های خود در خاورمیانه برنداشته و نخواهد داشت. سرمایه های مالی و انسانی کشور ایران را در خاورمیانه به هدر می دهند در صورتی که در کشور ایران رژیم قادر به پرداخت حقوق و مزایای کارگران کشور نیست. بیش از ۵۰٪ از مردم ایران زیر خط فقر زندگی می کنند و بسیاری از مردم بخصوص کارگران قادر نیستند غذا برای معیشت خانواده خود تهیه کنند.

در هفته گذشته کارگران شرکت نفت و گاز، شرکت نیشکر هفت‌تپه، شرکت هپکو، پالایشگاه قشم، پالایشگاه آبادان، پالایشگاه جفیر، پالایشگاه کنگان، پالایشگاه پارس جنوبی فاز ١۴، ٢٢ و ۲۴ ، پالایشگاه گاز پارسیان مهر لامرد، پتروشیمی لامرد، اتوبوسرانی خط واحد ارومیه،  پالایشگاه ماهشهر، پالایشگاه اصفهان، نیروگاه برق پارس جنوبی بیدخون، شرکت آسفالت طوس دشت آزادگان،  سایت پتروشیمی عسلویه، بعلت کمبود حقوق و یا عدم پرداخت حقوق به آنها اعتصاب کرده اند زیرا قادر نیستند معیشت زندگی زن و فرزند خود را تأمین نمایند.  کرونا هم در کشور بیداد می کند و با نزدیک شدن ماه محرم آیت الله های بی مسئولیت و نادان  هم اعلام کرده اند بدون توجه به کرونا مراسم عزاداری محرم باید انجام شود! . این نشان دهنده آنست که رژیم هیچگاه به فکر جان مردم ایران نبوده است.

مردم عزیز ایران بیش از این تحمل این رژیم فاسد اسلامی را ندارند. رژیم سرمایه ملی مالی  و جانی ایران را در خاورمیانه و دیگر نقاط جهان به هدر میدهد. مردم به جان آمده اند و تصمیم نهایی خود را گرفته اند که رژیم فاسد اسلامی را به زیر بکشند. در این رابطه امید به ارتش ملی ایران دارند تا در این اعتصاب سراسری که می رود رژیم را از مسند خلافت اسلامی پایین بکشد ، از آنها پشتیبانی کند و در مقابل سرکوبگران رژیم از آنها دفاع کند. رژیم متوجه همبستگی بین مردم و ارتش گردیده است و در چند روز گذشته با برگزاری نشست های وحدت بین ارتش و سپاه کوشش دارد ارتش را از کنار مردم دور نماید، اما این ترفندها دیگر اثری ندارد. ارتش ملی ایران در ۴۱ سال گذشته شاهد تبعیض ها و بی مهری های فراوان رژیم نسبت به خود در مقایسه با سپاه پاسداران بوده است و باوری به وحدت با سپاه ندارد. همچنین دفتر رئیس جمهوری تفاهمنامه ای برای وارد کردن ارتشیان در ساخت و سازهای صنایع دفاعی نیروهای مسلح با ارتش ایران امضاء کرده تا بتوانند وجهه نظامیان ارتش را، همانند سپاهیان بی اعتبار کنند؛ سپاهیان دست در پروژه های  دفاعی بسیاری دارند و با بی لیاقتی در انجام تعهدات و دزدیها، اکثر این پروژه ها به انجام نرسید اند۰

نظامیان ارتش ملی ایران ضمن انجام وظایف کلیدی خود که حفاظت از مرزهای ایران، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشور است، در کنار مردم به پا خاسته ایران خواهد ماند و در دوران بحران عبور از رژیم به مردم کمک امنیتی لازم را خواهد داد و به یقین به حمایت از مردم در مقابل سرکوب گری سپاه و بسیج خواهد ایستاد.

۷ آگوست ۲۰۲۰

(۱)

https://www.washingtonpost.com/world/middle_east/israel-says-it-thwarted-an-attack-on-its-northern-border-with-syria/2020/08/03/d9670354-d555-11ea-a788-2ce86ce81129_story.html

(۲)

/حملات-هوايى-اسرائیل-به-مراکز-نظامی-سوریه-در-جولان-و-حومه-دمشق.html

https://farsi.alarabiya.net/fa/2020/08/04 

در همین زمینه و از همین نویسنده: بیرون رانده شدن سپاه پاسداران از سوریه و عراق

*مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.