بیانیه زندانیان بند ۸ اوین در روز چهارم اعتصاب غذا

در پنجمین روز اعتصاب «سهیلا حجاب» وکیل زندانی در زندان قرچک هم خبر داد که در حمایت از «نسرین ستوده» به جمع اعتصاب‌کنندگان می‌پیوندند

متن بیاینه:

«چهارمین روز از اعتصاب غذای پنج نفر از  زندانیان سیاسی و عقیدتی بند هشت زندان اوین می‌گذرد که در حمایت از بانو “نسرین ستوده” و مطالبات ایشان دست به اعتصاب غذا زده‌اند. در این چهار روز، بارها مورد تهدید قرار گرفته‌ایم که اگر به اعتصاب غذای‌مان پایان ندهیم، از هیچ‌گونه آزادی برخوردار نخواهیم بود، به انفرادی منتقل خواهیم شد و به زندان‌های دیگر تبعید خواهیم شد.

جواب ما به آن‌ها، همان پاسخ شهیدانی چون “ستار بهشتی” و “محمد ثلاث” است که می‌گفتند “۳۰۰ گل سرخ، یک گل نسرانی، ما را ز سر بریده می‌ترسانی؟ ما گر ز سر بریده می‌ترسیدیم، در محفل عاشقان نمی‌رقصیدیم.”

هم‌چنین ما نگران جان “زرتشت احمدی راغب” که بیش از دو ماه است در اعتصاب غذا به سر می‌برد، هستیم. در صورت عدم رسیدگی به ایشان، به اعتصاب خشک روی می‌آوریم. »

اسامی اعتصاب‌کنندگان:

بهنام محجوبی، هادی مهرانی، آتبین جعفریان، محمدعلی نقی، یاسین جمالی

در حال حاضر هفت زندانی سیاسی و عقیدتی از جمله «نسرین ستوده» و «سهیلا حجاب» که هر دو وکیل هستند، در اعتصاب غذا هستند و خواسته آن‌ها «آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی» عنوان شده است. همچنین تعدادی دیگر از زندانیان نیز اعلام آمادگی کرده‌اند که می‌خواهند به جمع اعتصاب‌کنندگان بپیوندند.