بزرگ‌ترین شوک درمانی رفتن نظام است

حسن شریعتمداری دبیرکل شورای مدیریت گذار

مهندس حسن شریعتمداری، دبیرکل شورای مدیریت گذار، با حضور در تلوزیون ایران اینترنشنال، در پاسخ به سوال مجری مبنی بر عدم شفافیت در نظام جمهوری اسلامی و بی اعتمادی مردم، و راه‌گشا بودن صحبت‌هایی از این دست از زبان آقای توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در فضای سیاسی کنونی ایران، اظهار داشت:‌

باید به آقای توکلی گفت شما و رهبران‌‌تان فقط دروغ نگفته‌اید. شما کشتید، دزدیدید و چپاول کردید. شما به ناموس وطن دست‌درازی کردید و وطن را فروختید. چهل سال بی‌جهت در مقابل آمریکا ایستادید و مملکت را با حصرهایی کمر‌شکن مواجه کردید. ایران را به چین و روسیه فروختید. دروغ کوچک‌ترین جرم شماست. رهبر و تمام افرادی که در این نظام‌اند دروغ گو هستند.

او در ادامه سخنان خود اضافه کرد:‌ این‌ها درون خودشان حتی اجماعی برای عملی کردن پروژه‌هایی که مورد توجه رهبری است ندارند. بلافاصله رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه مخالفت می‌کنند و قوه مجریه بلاتکلیف می‌ماند. شاید منظور از شوک درمانی، عادی کردن روابط با آمریکا و یا رهبری را وادار به جوابگو کردن است. البته ایشان در جایگاهی نیست که چنین ادعایی کنند و نظام نیز در جایگاهی نیست که به چنین اجماعی برای چنین کارهای بزرگی دست پیدا کند. نظام محکوم به رفتن است و خواهد رفت.

مشروح این گفتگو را در اینجا ببینید: