در مصاحبه با شبکه جهانی نور به مباحث مختلفی که مورد پرسش قرار گرفتم پاسخ دادم

حمید آصفی

گفتم که جمهوری اسلامی در طول سالهای گذشته به وضوح نشان داده است که گزینه مطلوبش در برخورد با اعتراضات و نارضایتی های به حق شهروندانش تنها سرکوب و تهدید است . گفتگو و چاره اندیشی در جهت حل مشکلات جامعه، که مسبب اصلی آنها هم سیاست های ناکارآمد خود نظام است ، هیچ گاه در معادلات جمهوری اسلامی جایی نداشته است .آمارهای رسمی نشان از افزایش قابل توجه خط فقر و فلاکت در کشور میدهد.شهروندان به تنگ آمده و ناتوان از تهیه حداقل مایحتاج روزمره هم که بابت این مصیبتها دست اعتراض و اعتصاب میزنند نهایتا با قهر نظام و بازداشت مواجه می‌شوند.

این مساله در طیف قابل توجهی از فعالیتها و اعتراضات دیده میشود.نسرین ستوده و نرگس محمدی ، فعالان مدنی مدتهاست بابت همین اعتراضات و پرسشگری ها در زندان به سر می‌بردند .در مقابل دولت در جمهوری اسلامی به جای تجدید نظر در سیاست‌های کلی و زیربنایی خود که باعث چنین وضعیت نابسامانی شده است ، تنها به فکر جبران کسری بودجه خود است.در هفته های گذشته سهام تعدادی از شرکت های عمدتا زیان ده دولتی در بازار بورس ایران ارائه شد . نتیجه این اقدام دولت،افزایش موقت شاخص بورس به دلیل هجوم سرمایه های سرگردان مردم در بورس شد . شهروندان به امید این که ارزش سرمایه و پس انداز اندکشان کمتر نشود به این بازار ناپایدار هجوم آوردند ، اما در هفته ی گذشته خبرهایی حاکی از ایجاد بحران در بازار بورس به گوش می‌رسد و گفته می‌شود قربانیان اصلی این بحران هم سرمایه های خرد شهرودانی هست که فریب اقدامات مقطعی و غیر اصولی دولت را خورده اند.

?@hamidasefichannel2

*مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.

«مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.»