دست‌های جمهوری اسلامی آغشته به خون ترورهای اخیر منطقه

رهام یعقوب، زن فعال آزادی‌خواه عراقی در  ۱۹ آگوست به همراه سه تن دیگر، در داخل اتومبیل خود توسط مهاجمین سوار بر موتورسیکلت ترور شد

رهام یعقوب، زن فعال آزادی‌خواه عراقی، دکتر متخصص تغذیه و اهل بصره بود. او در روز ۱۹ آگوست ۲۰۲۰ به همراه سه تن دیگر، در داخل اتومبیل شخصی خود توسط مهاجمین سوار بر موتورسیکلت ترور شد. رهام یعقوب یکی از فعالانی بود که در اعتراضات سال‌های گذشته عراق شرکت کرده و خواستار تغییر مقامات استان بصره و پایان دخالت‌های رژیم ایران در عراق شده بود.

خبرگزاری‌های وابسته به حکومت ایران او را نزدیک به دیپلمات‌های آمریکایی توصیف کرده بودند. هم‌چنین کانال تلگرامی «قدس» وابسته به حکومت و «باشگاه خبرنگاران جوان»، در سپتامبر ۲۰۱۸ و در پی آتش‌زدن کنسولگری ایران در عراق، از رهام یعقوب به عنوان فردی که رهبری تظاهرات زنان بر علیه ایران را بر عهده داشت و مسئول به آتش کشیدن کنسولگری جمهوری اسلامی در بصره دانسته‌اند.

روز چهارشنبه گذشته برابر با ۱۹ آگوست ۲۰۲۰، پنج تن از فعالان مدنی عراق که علیه دخالت‌های رژیم ایران فعالیت می‌کردند در بصره، ناصریه و بغداد ترور شدند. تعجب نخواهیم کرد که اگر انگشت جمهوری اسلامی آغشته به خون ترورهای اخیر عراق باشد.
یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.