به کودکان ترسان خود چه می‌گفتند والدین هراسان در آن ۱۹ ثانیه بین دو شلیک؟

چه حالی داشتند مسافران در آن ۱۹ ثانیه؟ این پرسش‌ها دست از سرم برنمی‌دارد که…؟

فرج سرکوهی

داستایفسکی، که در توصیف حالت‌های درونی آدم‌ها اگر نه بی‌همتا که کم‌نظیر است، در یکی دو رمان خود کوشیده‌است«5 ثانیه» پیش از مرگ را، که خود در برابر جوخه اعدام تجربه کرده‌بود، توصیف کند. توصیف او عالی است اما خود او و من و دیگرانی که این چند ثانیه را در اعدام نمایشی تجربه کرده‌ایم می‌دانیم که توصیف آن چند ثانیه انفجار روانی و مغزی انتظار مرگ ناممکن است.
داستایفسکی از «5 ثانیه» انتظار مرگ می‌گوید. در خبرها هست که هوایپمای مسافربری با شلیک موشک دوم منفجر شده و بین شلیک اول و دوم «۱۹ ثانیه» فاصله بوده‌است.
این پرسش‌ها دست از سرم برنمی‌دارد و بر تجربه شخصی خود مدام از خود می پرسم که به کودکان ترسان خود چه می‌گفتند والدین هراسان در آن ۱۹ ثانیه بین دو شلیک؟
چه حالی داشتند مسافران در آن ۱۹ ثانیه؟
.
نهادها و مقامات اسلامی فضای هوائی کشور را در زمان شلیک موشک به پایگاهی در عراق بر هواپیماهای مسافری نبستند اما پس از قتل مسافران کوشیدند تا با مخفی‌کاری، انکار و دروغ راه را بر آشکار شدن حقیقت ببندند.
*مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.

«مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.»