بیانیه شورای مدیریت گذار

همگام و همصدا با مردم لبنان

انفجار مهیب بیروت ،بار دیگر چهره نالایق و سراپا فاسد دولت لبنان را به شما ثابت کرد. یکی از مهمترین نکاتی که در خیزش و اعتراض و تصرف خیابان های بیروت برای تعیین تکلیف با حاکمان ناکارآمد، در شعارها و درخواست های درست شما منعکس شد، متوجه دخالت حاکمیت جنایتکار اسلامی، در سرنوشت سیاسی کشور و زندگی مردم لبنان بود.

رژیم اسلامی ایران از کشور شما و دیگر کشورهای خاورمیانه بعنوان پایگاهی برای پیشبرد اهداف حاکمیت ایدئولوژیک و فرقه ای خویش، در تقابل با اسرائیل استفاده می کند و ناقض صلح، امنیت و حاکمیت ملی لبنان و مردم شماست.

حزب الله لبنان از دیدگاه خامنه ای و سران سپاه قدس،پیشقراول جنگ ایدئولوزیک  نظام اسلامی ایران برای تشکیل حکومت های فرقه ای در منطقه و بازوی اجرایی ایران در جنگ های نیابتی بحساب می اید. واقعیتی که خود رهبران حزب الله، بدون پرده پوشی و با افتخار بدان اعتراف می کنند. نتیجه این سیاست، تبدیل کردن لبنان به انبار اسلحه حزب الله و فقر و فساد و جنگ برای مردم آن است.

فریاد شما در خیابانهای بیروت، پژواک صدای مردم ایران است. رژیم اسلامی ایران در ظرف چهل سال گذشته تمام ثروت ملت ایران را برای اجرای سیاستهای جنگ طلبانه خود خرج کرده و کرامت انسانی و هستی کشور ما را نابود کرده است. خیزش شما علیه فساد و برای تحقق یک جامعه انسانی، همان خواسته ای است که زنان و جوانان ایرانی، در اعتصابات و اعتراضات خود فریاد می کشند و برای آن بهای زیادی پرداخت کرده اند.

تاریخ، سرنوشت دو کشور لبنان و ایران و مردم انها را بهم پیوند داده است. راه آزادی ملت ما و شما از یک مسیر یگانه می گذرد، تلاش مشترک برای استقرار یک حاکمیت ملی دموکراتیک سکولار، متکی بر آراء مردم و مبتنی بر اعلامیه جهانی حقوق بشر.

برای ایجاد خاورمیانه ای عاری از جنگ و فساد و فقر، مردم ایران خود را در کنار مردم لبنان می بینند و با آنها همگام و همصدا هستند.

شورای مدیریت گذار از خواست های بر حق مردم لبنان چون:

عدم دخالت جمهوری اسلامی ایران در امور داخلی لبنان و احترام به استقلال و حق حاکمیت ملی ان؛

خلع سلاح حزب الله لبنان؛ 

سپردن امنیت ملی و مرزهای لبنان به ارتش ان کشور؛

پشتیبانی می کند.

پیروز باد مبارزه مشترک مردم لبنان و ایران برای اسقرار دموکراسی و آزادی،

گسترده و پایدار باد اتحاد و دوستی مردم لبنان و ایران،

دبیرخانه شورای مدیریت گذار

۲۳ ماه اوت ۲۰۲۰