علنی شدن تدریجی شکاف بین ارتش ملی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

ارتش ملی ایران از ترفندهای رژیم باخبر است و بی مهری های رژیم طی ۴۱ سال گذشته را از یاد نخواهد برد

آیت الله خامنه ای اظهار نموده است که امنیت کشور مرهون آمادگی و بیداری پدافند هوایی ارتش است. این خبر را دفتر نظامی بیت رهبری به امیر صباحی فرد ابلاغ نموده است. سرلشگر موسوی نیز با حضور در ستاد نیروی پدافند هوایی با امیر صباحی ملاقات و از وی تجلیل بعمل آورده است. قابل توجه است که در این پروپاگندای رژیم از سردار سرلشگر سلامی خبری نیست. چند صباحی است که خبرگزاری تسنیم و خبرگزاری فارس از او خبری منتشر نمیکنند و در روز پدافند هوایی که سرلشگر موسوی فرمانده کل ارتش همراه با عده ای آخوند و دیگرسران نظامی حضور داشتند نیز از سردار سلامی خبری نبود. آیا خامنه ای از نحوه انجام وظیفه او رضایت ندارد و یا اینکه برنامه ای در حال شکل گرفتن برای ادغام سپاه پاسداران در ارتش است؟ عدم حضور سردار سلامی کاملاً غیر طبیعی بنظر میرسد که در روز پدافند هوایی کشور در مراسم حضور نداشته باشد. میتوان گمانه زد که ممکن است شکافی در سیستم فرماندهی نیروهای مسلح رژیم رخ داده باشد. لازم به یاداوری است که قرارگاه پدافند هوایی ارتش در سال ۱۳۸۷ پی ریزی گردیده است (۱).

امروز دهم شهریور ۱۳۹۹، در بازدید فرمانده کل ارتش از پدافند هوایی، جانشین فرمانده کل ارتش، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، فرمانده نیروی زمینی ارتش، فرمانده نیروی هوایی ارتش، فرمانده نیروی دریایی ارتش، جانشین قرارگاه پدافند هوایی، مدیر عامل بنیاد تعاون ارتش، معاون اجرایی ارتش و معاون طرح، برنامه و بودجه و امور مجلس ارتش، سرلشگر موسوی فرمانده کل ارتش را همراهی میکردند ولی از سرلشگر سلامی نامی برده نشده است!

در این راستا، پروپاگندای رژیم از تحویل پهپادهای ساخت رژیم با تسلیحات جدید نیز نام برده شده است. از جمله تسلیحات جدید شامل موشک «تاپ اتک» ارمغان ضد تانک که بر روی پهپاد فطرس نصب شده است میباشد. خبرگزاری فارس (۲) چندین صفحه رسانه ای را با تصاویر بسیاری پیرامون این موشک و پهپاد پر کرده است. از پهپاد کرار هم نام برده شده که با هدایت شونده لیزری موشک سیمرغ مجهز است. در نوشتار گروه دفاعی خبرگزاری فارس تنها شعار دیده میشود و نه بیش. و در صحبت از نمایشگاه های مختلف برای نشان دادن ماکت های این تجهیزات قلم فرسایی بسیار گردیده است.

با توجه به مراتب یاد شده، میتوان تصور کرد که شکاف عمیق بین ارتش و سپاه و پرسنل نظامی ایجاد شده که کم کم امکان بروز مییابد. محبوبیت نظامیان ارتش ایران در بین مردم باعث نگرانی شدید رژیم گردیده است. نارضایی در بین نظامیان جوان ارتش، حتی دانشجویان دانشگاه های نظامی قابل تأمل است. فرمانده کل ارتش از رئیس عقیدتی سیاسی ارتش خواسته است که بیشتر به این مقوله رسیدگی کند.

تمرکز رژیم بر روی ارتش از شکاف عمیق در نیروهای مسلح ایران خبر میدهد. مردم ایران برای نظامیان ارتش ملی ایران ارزش والایی قائل هستند و امیدوارند ارتش ملی ایران حرکات معترضانه آنها را در عبور از رژیم پشتیبانی نماید. نظامیان ارتش ملی ایران از بطن جامعه برخاسته و بوظیفه ملی خود شامل حفاظت از مرز و بوم ، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشور عمل خواهد کرد و در اعتراضات سراسری در کنار مردم ایران خواهد ایستاد. اقدامات مزبوحانه رژیم برای قرار دادن خود در کنار ارتش ملی ایران هم بجایی نخواهد رسید. ارتش ملی ایران از ترفندهای رژیم باخبر است و بی مهری های رژیم طی ۴۱ سال گذشته را از یاد نخواهد برد.

 

ناخدا محمد فارسی

۱ سپتامبر ۲۰۲۰

 

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/06/10/2338757 (۱)

https://www.farsnews.ir/news/13990609000497/ (۲)

 

*مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.