پیام حسن شریعتمداری دبیر کل شورای مدیریت گذار در رابطه با نوید افکاری

مردم عقب نخواهند ماند؛ مردم میلیمتر به میلیمتر عرصه را به اینها تنگ کرده‌اند. اینها هیچ امیدی ندارند و در محاصره مردم هستند.

متاسفانه خانواده مقتول می‌گویند ما تحت فشاریم ولی حاضریم ببخشیم، اما این‌ها نمی‌گذارند. قصد بر قتل این جوان ورزشکار ایرانی است که افکار عمومی، این همه پشتیبان اوست. ممکن است بتوان نجاتش داد. دفعه گذشته، این طوفان توییتری اثراتی گذاشت. امیدواریم این بار هم بگذارد و رژیم حتی موقت هم که شده است عقب بنشیند. ولی این فقط در مورد افکاری نیست، بلکه در مورد همه افکاری‌ها هست. اینها برای وحشت در بین تمام اقشار جامعه، به‌خصوص آنهایی که با سپاه و بسیج و غیره رودررو شده‌اند، بی‌دریغ می‌کشند و در این کارشان پیامی وجود دارد و مردم هم این پیام را می‌فهمند اما از کنارش می‌گذرند. در نتیجه دوباره این‌چیزها تکرار خواهد شد.

مردم عقب نخواهند ماند. مردم میلیمتر به میلیمتر عرصه را به اینها تنگ کرده‌اند. اینها هیچ امیدی ندارند و در محاصره مردم هستند. جامعه جهانی هم عرصه را تنگ‌تر می‌کند. راه چاره‌ای برای اینها نمانده، برای همین هرکه را پیدا کنند، می‌کشند. امیدوارم این جوان نجات پیدا کند. من به استقامت این جوان درود می‌فرستم. افکاری با صدایی که فرستاد نشان‌ داد جوانی است که می‌داند چه می‌خواهد. امیدوارم مردم از او حمایت بکنند و جان او را نجات بدهند.