بیانیه تهدید آمیز سپاه پاسداران پیرامون رابطه سیاسی بین اسرائیل و بحرین – ماله کشی سران رژیم 

ناخدا محمد فارسی عضو شورای مدیریت گذار

پس از اعلام برقراری رابطه بین اسرائیل و بحرین، سپاه پاسداران عجولانه اعلامیه تهدید آمیزی را شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹، بر علیه شیخ نشین بحرین صادر کرد که در رسانه های رژیم مانند کیهان و اطلاعات و رسانه های مجازی تسنیم و خبرگزاری فارس بازتاب داده شد. در این بیانیه سپاه حاکم بحرین را جلاد بحرین مخاطب قرار داد و اعلام کرد که حاکم بحرین باید منتظر انتقام سخت مجاهدین قدس باشد.

این بیانیه ضمن محکوم کردن عادی سازی روابط بحرین با اسرائیل اظهار میدارد که امت اسلامی به ویژه مردم شیعه بحرین  و مجاهدین قدس از حاکم بحرین انتقام خواهند گرفت. احتمالاً مجاهدین قدس همان سپاه قدس برون مرزی سپاه پاسداران است که در طول چندین سال گذشته کوشش کرده است، با استفاده از گروه های تروریستی نیابتی، با ایجاد بی ثباتی در کشور های خاورمیانه اهداف رژیم اسلامی را اجرایی نماید؛ برقراری امپراطوری شیعی در خاورمیانه. لازم به توضیح است که تنها ۱۰ در صد از مردم مسلمان جهان شیعی هستند و ۹۰ در صد سنی مذهب، اگر چه فرقه های مختلفی نیز در کیش مذهب سنی و شیعی وجود دارد. میتوان تصور کرد مذهب شیعی در بین مسلمان سنی مذهب، فرقه ای باشد که از مذهب پایه ای اسلام خارج شده اند؛ همانند بهایی که از مذهب شیعی انشعاب داده اند. رژیم اسلامی شیعی مذهب در ایران بهائیان را میکشد ولی مردم مسلمان سنی مذهب هرگز چنین جنایاتی را بر علیه شیعیان مرتکب نشده اند.

سپاه پاسداران در بیانیه خود از شاخه برون مرزی قدس میخواهد که بر علیه حاکم بحرین اقدام نمایند ولی، یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۹، حجت الاسلام شیرازی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس تنها از علمای کشورهای اسلامی میخواهد این رابطه دیپلماتیک را محکوم کنند و آنرا جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی قمداد میکند (۱). او میخواهد جهان اسلام برعلیه خود قد علم کند و از حاکمان امارات و بحرین انتقام بگیرند. او گفته است که اسلام درخطر است. وی در خطر بودن اسلام را به وضعیت مردم فلسطین ارتباط داده است که اقدام بحرین و امارات معضل فلسطین را نادیده گرفته است. با توجه به سخنان نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، چنین بنظر میرسد که سپاه قدس در خاورمیانه کارش به اتمام رسیده و نماینده ولی فقیه امیدی به سپاه قدس ندارد. تا هنگامی که سردار قاسم سلیمانی در حیات بود، با استفاده از تروریست های نیابتی درعراق، سوریه، لبنان و یمن، وی قادر بود دست به اعمال تروریستی در راستای بی ثباتی کشور های خاورمیانه بزند. اما پس از حذف سردار سلیمانی، ایت الله خامنه ای معاون او سردار قاآنی را به جای او گمارد، ولی سردار قاآنی هرگز نتوانسته است جای سردار قاسم سلیمانی را پر کند. به ویژه اینکه قاآنی آن کاریسمای سلیمانی را نداشت و نتوانست در سران گروه های تروریستی قاسم سلیمانی نفوذی داشته باشد. کشور های خاورمیانه هم از فرصت استفاده کرده و کوشش کردند از نفوذ شبه نظامیان تروریستی در دولت هایشان بکاهند. نمونه آن تروریستهای حشد الشعبی در عراقند که نخست وزیر عراق آنها را ضمیمه   نیروی های نظامی و انتظامی کشور عراق نمود، هر چند تعدادی از آنها مانند کتائب حزب الله تاکنون از ولایت فقیه در ایران فرمان برداری دارند.

حجت الاسلام شیرازی میگوید برقراری روابط دیپلماتیک بین اسرائیل و امارات و بحرین اهانت به پیامبر اسلام است. در صورتیکه در کشور اسرائیل، یهودیت دین رسمی است که یکی از ادیان ابراهیمی مانند اسلام می باشد. بنا براین چگونه این حرکت صلح جویانه میتواند اهانت به پیامبر اسلام باشد نیز مفهومی ندارد. حجت الاسلام شیرازی میگوید «اگر آن روز که ملت مظلوم عراق و افغانستان و پس از آن مردم عزیز سوریه و لبنان و یمن و بحرین آماج حملات ددمنشانه‌ی زورگویان و قلدران جهان قرار گرفتند، علمای جهان اسلام علیه برافراشتگان پرچم ظلم و بیداد فریاد می‌زدند و مانع جنایت علیه هم‌نوعان خود می‌شدند، امروز طاغوت‌چه‌های امارات و بحرین جرأت نمی‌کردند با سگ زنجیری آمریکا رابطه برقرار کنند.» وی این اقدام صلح جویانه را با کتاب آیه های شیطانی سلمان رشدی هم مقایسه میکند ومیگوید اگر علمای اسلام وقتی سلمان رشدی کتابش را منتشر کرد  او را به سزای اعمالش میرساندند، امروز این اتفاق هولناک بوقوع نمی پیوست.

وی میگوید مسلمانان دنیا  به سازمان‌های بین‌المللی و مدعیان حقوق بشری دل خوش نکنند که آن‌ها نیز ساخته و پرداخته‌ی آمریکا و اسرائیل و شریکان جرم در این فاجعه‌ی بزرگ هستند. حجت الاسلام شیرازی از مسلمانان جهان خواسته است که علیه این اقدام صلح جویانه که وی آنرا جنایت میداند قد علم کنند و به نحوی حکم جهاد صادر کرده است. او اضافه میکند که اگر مسلمانان به ترامپ و نتانیاهو فرصت بدهند، آنها به هیچ مسلمانی اجازه نفس کشیدن نمی دهند. این بی خرد فراموش کرده است که جهان اسلام بیش از ۱۵ قرن است در دنیا به رشد طبیعی خود ادامه میدهد و کسی هم مانع پیشرفت آن نشده است. او از علمای اسلام خواسته است بداد اسلام برسند. وی رابطه بین اسرائیل و بحرین را ظلم بر علیه مسلمانان میداند و سکوت مسلمانان را نیز اهانت به پیامبر اسلام.

در این راستا مشاور مخصوص خامنه ای دکتر ولایتی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلام، هم ساکت ننشسته و گفته است امارات و بحرین در به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی رسوا خواهند شد (۲) . وی اقدام بحرین و اسرائیل را نادرست و بسیار خطرناک دانسته و گفته موج مخالفت به آن در سراسر جهان اسلام بلند خواهد شد. وی گفته است که در روز ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ اندیشمندان جهان اسلام از ۵۰ کشور دنیا به صورت مجازی در شورای عالی جهانی بیداری اسلامی نشست خواهند داشت که به همین علت برقرار میشود. وی اظهار داشته است «هر کشور که رژیم صهونیستی را برسمیت بشناسد، منافع جهان اسلام را نادیده گرفته است». ولایتی اضافه کرده است «هیج نگرانی‌‌ای از بابت نزدیکی رژیم صهیونیستی به منطقه خودمان نداریم چراکه سیستم دفاع ما به گونه ای طراحی شده که اگر بخواهند لحظه‌ای به امنیت ما تجاوز کنند، پاسخ سختی دریافت خواهند کرد و به متجاوز درسی می‌دهیم که از یاد نبرند.»

سردار شمخانی نیز در دیدار با نوری المالکی نخست وزیر پیشین عراق که در تهران بسر میبرد همان لاطائلات دیگر سران رژیم پیرامون رابطه اسرائیل و بحرین را بیان کرده است (۳). او همچنین هشدار داده است که این اقدام منافع جهان اسلام و آرمان فلسطین را قربانی امیال زودگذر خود کرده‌اند،. وی گفته است «جهان اسلام هرگز اجازه تحقق طرح خائنانه‌ تسلط بر نیل تا فرات را نخواهد داد» که منظور ایشان همان قول خدا به قوم یهود میباشد که این سرزمین ها را به قوم خود بخشیده است.

شمخانی در این دیدار با تبیین راهبرد تفرقه افکنانه و ناامن ساز آمریکا در منطقه، مهم ترین اولویت کشورها برای مقابله با این رویکرد را انسجام و وحدت داخلی و اشتراک مساعی بین کشورهای منطقه خوانده است. سردار شمخانی از وحدت داخلی و اشتراک مساعی بین کشورهایی صحبت میکند که رژیم در چندین سال گذشته باعث بی ثباتی آنها میباشد.

با توجه به مراتب یاد شده در بالا مشخص است که بیانیه تهدید آمیز سپاه پاسداران پروپاگندایی بیش نبوده است. حجت الاسلام شیرازی از ناامیدی به سپاه قدس صحبت کرده و دست بدامان مسلمانان جهان گردیده، ولایتی اقدام بر علیه رابطه دیلماتیک بین اعراب با اسرائیل را میخواهد به حاشیه برده و در نشست مجازی بیداری اسلام با دیگران مطرح نماید و سردار شمخانی نیز با عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی برای خالی نبودن عریضه همان سخنان شیرازی – ولایتی را تکرار کرده است.

نتیجه آنکه سران سیاسی رژیم با تمام قوا کوشش کرده اند تهدید توخالی سپاهیان را ماله کشی نمایند.

۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰

 

https://www.farsnews.ir/news/13990624000801 (۱)

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/06/23/2348041/ (۲)

https://www.farsnews.ir/news/13990624000883 (۳)