کشورهای اروپایی می‌دانند که جمهوری اسلامی در حال فروپاشی است

دکتر مهران براتی، معاون سیاسی شورای مدیریت گذار

«جمهوری اسلامی یک پرونده باز در رابطه با قتل سه رهبر کُرد و مترجم آن‌ها در آلمان دارد که مربوط به سال ۱۹۹۲ است. دادگاه برای این پرونده بعد از ۵ سال رای صادر کرده است و برای علی فلاحیان، وزیر اطلاعات وقت، حکم جلب بین‌المللی وجود دارد. همین‌طور در مورد آقای هاشمی رفسنجانی و آقای خامنه‌ای این رای صادر شده بود ولی دادستان آلمان بنابر منافع ملی کشوری این تصمیم را گرفت که فعلا رای را دنبال نکنند.
اما این پرونده و این رای هر روز قابل اجرا شدن هست و الان هم از طرف هموطنان کرد به ویژه نیروهای آزادی‌خواه این تمایل وجود دارد که به دولت آلمان فشار بیاورند و این پرونده دوباره باز شود و رای‌هایی که در مورد هاشمی رفسنجانی، خامنه‌ای و علی فلاحیان و افراد دیگری که در این رابطه مطرح هستند به اجرا درآید.
تمامی این مسائل با هم گره خورده و در مورد قتل نوید افکاری مسائل را بهانه قرار دادند اما فکر می‌کنم آلمان و اتحادیه اروپا خیلی سفت و سخت این مسائل را دنبال خواهند کرد و می‌دانند جمهوری اسلامی درحال فروپاشی سیاسی قرار دارد٬ به همین جهت کشورهای اروپایی و آلمان سعی می‌کنند گامی به سمت آزادی خواهان و مردم ایران بردارند و مواضع آن‌ها در این سو خواهد بود.»
این مصاحبه را در توئیتر ایران اینترنشنال ببینید