یورگن هاردت: «نقض مداوم حقوق بشر در ایران قابل تحمل نیست»

سخنگوى سیاست خارجی فراکسیون دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی در پارلمان آلمان: نقض مداوم حقوق بشر در ایران قابل تحمل نیست؛ مرگ نوید افکاری باید در سیاست ما در ایران تأثیر بگذارد.

بوندستاگ آلمان روز جمعه در مورد اعدام نوید افکاری کشتی گیر ایرانی و سیاست این كشور در مورد جمهورى اسلامى بحث كرد.  یورگن هاردت، سخنگوی سیاست خارجی گروه پارلمانی فراكسیون مشترك احزاب مسیحى گفت:

«حكم اعدام كشتی گیر نوید افكاری تحت استدلال های بى پایه و اعدام سریع او علیرغم تردید شدید در مورد ادعاها، و اعتراضات بین المللی، بخشی از سیاست نقض مداوم حقوق بشر از طرف تهران است. رژیم آیت الله سالهاست که منتقدان و کسانی را که متفاوت فکر می کنند سرکوب می کند و ملت خود را به طور سیستماتیک مورد فشار و سركوب قرار میدهد.

پس از چین، ایران دومین تعداد مجازات اعدام شده در جهان را دارد. مجازات اعدام به وضوح با ارزشهای اروپا مغایرت دارد. این نیز همیشه باید در روابط ما با ایران مورد توجه قرار گیرد.

تا زمانی که ایران مردم خود را وحشیانه سرکوب می کند ، تا زمانی که ایران با شبه نظامیان تحت کنترل خود ثبات منطقه را به خطر می اندازد و امنیت اسرائیل را تهدید می کند و تا زمانی که ایران اهداف خود را برای برنامه هسته ای اش پنهان می کند، از نظر گروه پارلمانهی دموكرات مسیحى روابط عادی با این كشور وجود ندارز، به ویژه گسترش روابط اقتصادی ممکن نخواهد بود. زمان آن فرارسیده است  که نگاهی انتقادی به سیاست خود در مورد ایران بیندازیم.»