سخنرانی حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل، همان انشای احمدی نژاد و نطق پایانی دوران ریاست جمهوری بود

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی، در آخرین حضور خود در مجمع عمومی سازمان ملل که از راه دور برگزار شد انشای آخرین حضور احمدی نژاد در صحن مجمع عمومی سازمان ملل را تکرار کرد. وی در این سخنرانی، جمهوری اسلامی را منادی صلح و آزادی معرفی نمود و تلاش کرد حکومت را مظلوم جلوه دهد.

وی در سخنان خود به تصویر پلیسی که پا بر گلوی جرج فلوید گذاشته بود گفت: «تصویری که از برخورد پلیس ایالات متحده آمریکا با یک شهروند معترض به سراسر جهان مخابره شد برای ما آشنا و تکراری بود. این پایی که بر گلو نهاده شد به عنوان پای استکبار بر گلوی ملت‌های مستقل را ما به خوبی می‌شناسیم.»

روحانی با وجود دروغ های بیشمار در سخنان خود به یک حقیقت اشاره کرد که این تصویر «برای ما آشنا و تکراری است.» ملت معترض ایران نه تنها سالها است که با تصویر پایِ سرکوب و استبداد حکومت اسلامی آشنا است، بلکه هر روز فشار آنرا احساس می کند. 

رئیس دولت اسلامی با وقاحت تمام جمهوری اسلامی را منادی صلح و آرامش در منطقه معرفی می کند، در حالیکه حکومت وی سالها است که با حمایت از گروهای نیابتی خود، به گفته فرماندهان سپاه پاسداران خط مقدم جبهه جنگ با امریکا و رقبای منطقه ای رژیم اسلامی را به خارج از مرزهای ایران کشانده است و میلیاردها دلار از سرمایه های ملت ایران را خرج حضور خود در سوریه، یمن و دیگر نقاط خاورمیانه کرده است. 

سخنان حسن روحانی، نطق پایانی دوران ریاست جمهوری اش و در حقیقت خطاب به رهبر جمهوری اسلامی بود، تا پس از پایان دوره اش بتواند همچنان در گردونه و هسته اصلی قدرت حاکم بر ملت ایران باقی بماند.