نامه سرگشاده تشکلها و گروه‌های کارگری، بازنشستگان، دانشجویان و فعالین لغو کار کودکان به عفو بین الملل

نامه سرگشاده تشکلها و گروه‌های کارگری، بازنشستگان، دانشجویان و فعالین لغو کار کودکان به عفو بین الملل

آقای رئیس، همانطور که اطلاع دارید و در گزارش سازمان متبوعتان منتشره به تاریخ ۲ سپتامبر ۲۰۲۰ به تفصیل شرح داده شده است، حکومت ایران در جریان سرکوب خونین خیزش مردمی آبان ۱۳۹۸ که در اعتراض به گرانی یک شبه سه برابری قیمت بنزین به وقوع پیوست، تنها در مدت ۳ روز بنا به گزارش سازمان عفو بین الملل ۳۰۴ نفر به قتل رسیده و بیش از ۷۰۰۰ نفر بازداشت گردیده اند.

یقینا آمار کشته شدگان و بازداشت‌شدگان بسیار بیشتر است. زیرا تحت حاکمیت فعلی ایران، دسترسی به آمارهای واقعی میسر نیست و خود حکومت نیز هیچوقت آمار واقعی در هیچ رابطه ای را اعلام نکرده و نمی کند.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، تعداد کشته شدگان در جریان سه روزه خونین آبان ۱۳۹۸ بیش از ۱۵۰۰ نفر هستند. اما از آن تاریخ به بعد ده ها و شاید صدها نفر از بازداشت‌شدگان آبان در زیر شکنجه به قتل رسیده و اجسادشان در رودخانه ها، بیابان ها و کوچه ها و خیابان ها انداخته شده اند.

بعد از ۱۰ ماه از آن کشتار و بازداشت های گسترده، هنوز حکومت نه آماری از کشته شدگان را ارائه کرده است و نه تعداد بازداشت‌شدگان را اعلام نموده است. هنوز تعداد زیادی از خانواده ها از سرنوشت عزیزانشان بی اطلاع هستند و در نگرانی و اضطراب به سر می برند. این خانواده ها همچنان در وحشت از اینکه سرنوشت عزیزانشان به سرنوشت بازداشت‌شدگانی که زیر شکنجه کشته شده و در جایی انداخته شدند، گرفتار شوند، به سر می برند.

حکومت ایران کمترین حقی برای شهروندان قائل نیست و با چماق، باتوم، گلوله و زندان و شکنجه و اعدام به مقابله با هر اعتراضی می پردازد.

ما مردم ایران، بخشی از گستاخی حکومت در برابر مردم جامعه را نتیجه مماشاتهای بین المللی می دانیم که هنوز علیرغم کشتار و اعدام شهروندانش در محافل، مجامع و سازمان‌های جهانی پذیرفته می شود و روابط سیاسیش با دنیای خارج برقرار است . بنابراین مجامع بین‌المللی نیز مسئول هستند.
ما مصرانه از شما میخواهیم تا با فشار آوردن به مجامع بین المللی، خواستار آن شوید که بر حکومت ایران فشار بیاورند تا دست از کشتار، شکنجه و اعدام بردارد و حقوق پایه ای مردم ایران را به رسمیت بشناسد. صدور بیانیه ها در محکومیت اعمال ضد حقوق بشری، برای به رسمیت شناخته شدن حقوق مردم ایران توسط حکومت کافی و چاره ساز نیست. باید محدودیت های سیاسی جدی و عملی در سطح جهانی تا زمان تن دادن به رعایت حقوق سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مردم علیه حکومت ایران اعمال گردد.

مبرم ترین مطالبات مردم ایران و خانواده های کشته‌شدگان و بازداشت شدگان آبان ۹۸ از قرار زیر است و باید بی قید و شرط برآورده شوند :

۱-اعلام آمار واقعی کشته شدگان
۲-اعلام آمار واقعی بازداشت‌شدگان و روشن نمودن سرنوشت آنان
۳-آزادی فوری و بی قید و شرط بازداشت‌شدگان آبان ۹۸ و همه زندانیان سیاسی
۴-حق برگزاری مراسم گرامیداشت کشته شدگان در ایام سالگرد به قتل رسیدنشان در آبان ۱۳۹۹ به هر طریق که خانواده ها و مردم همراه خانواده ها بخواهند مراسم را برگزار کنند.

با تشکر
۱/مهر/۱۳۹۹

۱-انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه
۲-سندیکای نقاشان البرز
۳-شورای بازنشستگان ایران
۴-تشکل مستقل دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان
۵-دانشجویان دانشگاه آزاد نجف آباد اصفهان
۶-جمعی از دانشجویان و فعالین دانشگاه های هنر تهران
۷-گروهی از فعالین کارگری سقز
۸-گروهی از فعالین لغو کار کودکان