آمریکا زحمت نکش!!

امریکائیها اگر شما نباشید صبح تا شب مرگ را نثار چه کسی کنیم و ضعف و عقب ماندگیمان را به کی ربط بدهیم.

حسین ملک خدایی

ایران از نظر تکنولوژی و صنعت نظامی حداقل یکصد و پنجاه سال از شما آمریکائیها عقب تر است. ما هنوز با فانتومهای شما که پنجاه سال پیش خریداری کرده ایم مانور می دهیم. مطمئن باشید اگر موشک هوا می کنیم، دلیل بر پیشرفت در صنعت ما نیست، اگر معادل ساخت موشک ها صنعتی شده بودیم پرایدمان را استاندارد می کردیم. آن زمان که سیم خاردار نداشتیم از رزمندگانمان حفاظت کنیم، می جنگیدیم و روی مین می رفتیم، معجونی از وطن پرستی، عزم ملی و ایمان مذهبی داشتیم. با این معجون انقلاب کردیم، جنگ را اداره کردیم، خیالتان راحت الان این ارزشها در مصاف با فساد ضعیف شده اند، حداقل به اندازه ای ضعیف شده است که ادعای صدور انقلاب را نداشته باشیم. شاید روزگاری از آتشی که امثال علی شریعتی در جان جوانان می ریخت وحشت کرده بودید که این اندیشه جهان را فتح خواهد کرد. مطمئن باشید آن شراره ملتهب از نور ایمان را خودمان به گور سپردیم. اگر هنوز از امثال ملی شدن نفت می ترسید خیالتان راحت ملیت را در احمدآباد دفن کردیم و دنباله هاشان را هم قطع کردیم. نمی دانم از چی می ترسید که دست از سر ما بر نمی دارید. اگر از جوانان ما می ترسید، اکثر جوانان کشور ما معتاد، متحیر و سرگشته تکنولوژی و اسیر رسانه های ارتباطی دنیای امروز هستند و این هم که در دست شماست. شما چه چیزی را می خواهید براندازید، ما خودمان خیلی وقت است کار براندازی را شروع کرده ایم، لطفا زحمت نکشید.

می خواهید با ایجاد فساد در نظام اقتصادی، مشکل ایجاد کنید؟ بدانید تجربه خودمان ومهارت خودمان در این زمینه قطعا از شما بیشتر است. عدم انضباط کاری، بی قانونی، اختلاس، بی عدالتی و بی حرمتی به نخبگان و فرار مغزها از این دست هرچه می خواهید کم نداریم. نگرانی شما در مورد حضورمان در سوریه، لبنان، عراق و حمایت از یمن و بحرین است؟ البته اینها قدری برای شما و صیانت از اسرائیل نگران کننده است. اما باور کنید دستاورد چهل سال ما برای صدور انقلاب همین چند کشور است که نابود شدند و حداقل تا چند دهه دیگر کمر راست نخواهند کرد.

شاید از نفت مامی ترسید، باور کنید ما نفت را هزینه سوء مدیریت خودمان می کنیم. نفت رانت مدیریت ضعیف ما است به هیچ وجه از این ثروت خدادادی در کشور واهمه نداشته باشید.

اصلا نیازی به مشورت امثال بولتون در کاخ سفید نیست، ما کار خودمان را می کنیم مطمئن باشید بهره وری اقتصادی را در حد صفر نگه می داریم. برجام را شما هم بهم نزنید ما نخواهیم گذاشت دولت از آن بهره مند شود، عنقریب فضای مجازی که تنها راه نفس کشیدن است را محدود می کنیم. نخواهیم گذاشت فضای مجازی یقه اختلاس گران را بگیرد، نخواهیم گذاشت علیه هیچ اختلاسی افشاگری شود هرچند شهردار تهران باشد و تنها چند ماه از انتخابش توسط شورای شهر گذشته باشد ما استعفایش می دهیم.

نگران آینده اسرائیل نباشید ما کشورهای مسلمان هرگز مجال سربرآوردن اندیشه نخواهیم داد در سینه هامان آنقدر کینه و تعصب کور داریم که چندین پدیده مثل طالبان، القاعده و داعش در آستین بپرورانیم.

عربستان از شما جنگ افزار می خرد و وعده جنگی دیگر تا ده سال آینده را داده، بقیه هم مجبورند به روسیه رو کنند و جنگ افزار بخرند، تا ده سال آینده تقریبا منطقه تا حدودی بازسازی خواهند شد، هروقت منطقه کمی آسوده شد آنقدر کینه در سینه هست که نیابتی برای رضای خدا صدها هزار انسان به خاک و خون کشیده شود و میلیونها انسان آواره گردد.

البته یک اطمینان به آمریکائیها بدهیم که اگر شما دست ازسرما بردارید، ما هرگز دست از سر شما برنمیداریم. اگر شما نباشید صبح تا شب مرگ را نثار چه کسی کنیم و ضعف و عقب ماندگیمان را به کی ربط بدهیم. پس برخلاف انتظار، ما سخت به شما نیازمندیم پس خیالتان راحت باشد خودتان را به زحمت نیندازید.

«مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.»