ممانعت نیروی انتظامی از تجمع دانشجویان در حمایت از کارگران شرکت کشت و صنعت مغان

تجمع دانشجویان در شرکت کشت و صنعت مغان؛ پاره کردن لباس دانشجویان توسط ماموران

ظهر روز سه‌شنبه ۲۹ مهرماه ۹۹، جمعی از دانشجویان عدالت‌خواه آذربایجان شرقی که قصد تجمع در شرکت کشت و صنعت مغان را داشتند، با ممانعت نیروی انتظامی مواجه شدند.

بنا به فیلمی که دانشجویان در رسانه‌ها منتشر کرده‌اند، جمعی از دانشجویان صبح روز سه‌شنبه ۲۹ مهر ماه ۹۹، از تبریز به سمت پارس‌آباد مغان حرکت می‌کنند که در بین راه نیروی انتظامی مانع از ادامه حرکت آنها می‌شود.

 

تجمع دانشجویان در شرکت کشت و صنعت مغان؛ پاره کردن لباس دانشجویان توسط ماموران

بر اساس این گزارش، پس از متوقف کردن خودرو معترضین، در ادامه اجازه حرکت به آنها داده نمی‌شود و منجر به درگیری با نیروی انتظامی شده که باعث پاره شدن لباس برخی از معترضان می‌گردد.

تجمع کنندگان که با حضور بیش از پنج خودروی نیروی انتظامی و امنیتی، اسکورت و از ورود آنان به شرکت کشت و صنعت مغان جلوگیری شد، در نهایت با تهدید نیروهای انتظامی به سمت تبریز برگردانده شدند.

در ادامه این گزارش که یکی از دانشجویان وضعیت صحنه را گزارش می‌کند، اظهار داشت: «متاسفانه با خبر شدیم که نماینده کارگران هم که با او هماهنگ کرده بودیم در بین ما حضور داشته باشند، از صبح خبری از وی نیست و خبرهایی که به ما رسیده، گویا نیروی انتظامی با او برخورد کرده که فعلا خبری از او نداریم.»

این دانشجوی معترض در خاتمه تاکید داشت که ما همچنین پیگیر هستیم و از نماینده کارگران حمایت می کنیم.
لازم به یادآوری است که هیات داوری سازمان خصوصی‌سازی در ۱۶ مهر ماه ۹۹، با رای قاطع اعضای این هیات، واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان را باطل اعلام کرد؛ اما پس از آن، مالک شرکت از تعطیلات پایان اربعین سوءاستفاده کرده و در حال تخلیه انبار‌های شرکت بود که با دستور دادستانی اردبیل، انبارها پلمپ شدند.

با این حال نمایندگان اردبیل در مجلس، نسبت به طولانی شدن روند بازپس‌گیری مغان از سهامدار آن، ابراز نگرانی کرده‌اند.

تجمع امروز (سه‌شنبه) دانشجویان در این شرکت نیز برای مطالبه همین موضوع بود که با ممانعت نیروی انتظامی مواجه شده و مجبور به بازگشت شدند.

منبع:‌ سایت ایران کارگر