در آستانه سالگرد آبان ۹۸:‌ نگرانی رئیس قوه قضایی و اطلاعات سپاه از بروز ناامیدی در نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی

ابراز نگرانی های ابراهیم رئیسی از بروز یاس و ناامیدی در نظام نشان دهنده این است که در درون نیروهای سرکوب این رژیم، پس از آشکار شدن جنایت های وحشیانه رژیم در آبان ۹۸، شک و تردید افزایش یافته اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ابراهیم رئیسی که صبح پنجشنبه اول آبان ۱۳۹۹ در ملاقات با رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه در باره نقش نیروهای بسیج و سپاه پاسداران (تحت عنوان سربازان گمنام امام زمان) در شرایط حساس کنونی کشور صحبت کرده است.

وی در این ملاقات از بروز یأس و ناامیدی در درون نظام صحبت کرده و مطابق معمول آن را به «دسیسه های دشمنان نظام» نسبت داده است.

رئیس قوه قضائیه در این ملاقات با نامیدن سازمان حفاظت اطلاعات سپاه بعنوان عامل «تولید قدرت و صیانت از قدرت نظام» اسلامی گفته است: “امروز دشمن در صدد ایجاد یأس و ناامیدی در درون نظام است.”

ملاقات بین رئیس قوه قضایی و سازمان اطلاعات سپاه در روز اول آبان ۱۳۹۹، در آستانه سالگرد اعتراضات گسترده مردم ایران در آبان ۱۳۹۸، در حالی صورت می گیرد که جامعه ایران هنوز داغدار قربانیان این جنبش بزرگ سراسری علیه دیکتاتوری مذهبی حاکم هستند و زخم های ناشی از سرکوب وحشیانه و دستگیرهای گسترده، زندان و اعدام جوانان بیگناه هنوز التیام نیافته است.

ابراز نگرانی های ابراهیم رئیسی از بروز یاس و ناامیدی اما نشان دهنده این است که در درون نیروهای سرکوب این رژیم، پس از آشکار شدن جنایت های وحشیانه در آبان ۹۸، شک و تردید افزایش یافته اند.
همچنین گزارش می شود که در روزهای اخیر تعدادی از فعالان مدنی و کارگری دستگیر شده اند. به گزارش هرانا «ناهید تقوی، شهروند ۶۶ ساله، جمعه شب ۲۵ مهرماه توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل» شده است.

 

اتحاد بین‌المللی در حمایت از کارگران در ایران نیز گزارش می دهد که مهران رئوف یکی از فعالین کارگری نیز جمعه ۲۵ مهر در منزل خود در تهران بازداشت شده است. بر اساس همین گزارش، ماموران امنیتی همان شب به خانه الهام صمیمی فعال دانشجویی نیز رفته و «کتاب‌ها، لوازم شخصی و وسایل الکترونیکی شامل موبایل و لپ تاپ وی و دیگر افراد ساکن در منزل ازجمله وسایل بستگان و مهمان های وی را ضبط» کرده و با خود برده‌اند.