درد دل کارگران ساختمانی: فشارهای غیر قابل تحمل را نمی پذیریم؛ کارد به استخوانمان رسیده

امنیت ملی ما هستیم که در خطریم

من یک کارگر ساختمانی هستم که در وضعیت مالی خوبی به سر نمی برم در حالی که زندگی‌مان آنقدر سخت است و ما با فشار و بدبختی نان خشک و خالی را بدست میآریم و خیلی وقتها هم اصلا کار ندارم که اون بخور و نمیر هم گیرمون بیاد.

متاسفانه با شرایط اقتصادی که برای مردم در نظر گرفتید وبا این همه گرانی کلا نمی‌توانم حتی کرایه خونه رو بدم و در آمد دیگری هم ندارم تا به آن امیدوار باشم موندم چطور به زن و بچه هام جواب بدم .

بدون هیچ پشتیبانی مالی بدونه هیچ گونه کاری

آقایان مسئول من کارگر چه باید بکنم؟ شما خودتون را جای من بگذارید چه کار می‌کنید؟.چرا شما کوچکترین اقدامی برای این وضعیت فلاکتبار ما نمی‌کنید تا کی سکوت کنیم تا کی خفه بشیم و چیزی نگیم؟
دیگه نان خشک هم توی سفره ما کارگرها نیست چرا باید ما با فقر و نداری زندگی کنیم چرا تمام پول و امکانات این مملکت پیش شما مسئولین است و به کارگران جواب نمی دید چرا ؟

در حالی که اگر به این و ضعیتمون اعتراضی داشته باشیم مارا به اتهام “اقدام علیه امنیت کشور” محاکمه میکنید.
خودتون بهتر از همه میدونید چه بلایی به سر ملت آوردید نمیدونم چطور با اینکه اقتصاد دانهای خودتون بارها اعتراف کردند که مردم با بدبختی زندگی میکنند و اعلام کردند که دیگه نان و پنیر هم توی سفره نمونده شما چطور شرم نمیکنید به کارگرها تعرض میکنید و ماها را بخاطر اعتراض به شرایط، زندگیمون بازداشت میکنید و برامون پرونده سازی میکنید خود شماها هستید که ایران را برای مردم زندان کردید بهتر میدونید مردم چطور وبا چه بدبختی زندگیشون رو سپری میکنند چرا با ما همانند برده ها رفتار میکنید؟

همه ما کارگران به حق و حقوق خودمان آگاهیم و میدونیم چه امکاناتی باید داشته باشیم‌

چرا حق زندگی کردن را از ما گرفتید تا کی باید حق نفس کشیدن هم برای ما جرم محسوب بشه تا‌کی باید برده وار زندگی کنیم دیگه توان ادامه این زندگی زجر آور را نداریم چرا با هر اعتراضی ما باید دستگیر و محاکمه بشیم

بطور مثال حیدر قربانی کارگر ساختمانی و عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران در روز هیجده خرداد در منزل شخصی خود به طور خیلی وحشتناکی وارد خانه اش شدید و جلوی چشم همسر و فرزندش او را بازداشت کردید مگر حیدر چه خواسته و مطالباتی داره که اینقدر برای شما گران اومد و حیدر رو دستگیر کردید واقعا حیدرها وما و من همکارهاش چه خواسته ایم که باید زندان بریم؟

افرادی که حق و حقوق ما کارگران را دزدیدند وزندگی ماها رو سیاه کردند همگی بیرون از زندان و مشغول ادامه دزدیها و اختلاسهاشون هستند مگر ما نمی فهمیم چرا اونها آزادند ماها در زندان؟

حیدر قربانی را بعداز بیست و سه روز بازداشت با وثیقه دویست و پنجاه میلیونی به طور موقت آزاد کردید این برخوردها با کارگران بدجوری هممون رو عصبانی کرده.شما هم میدونید این شکل زندگی نمیتونه ادامه داشته باشه شرایط،ما خیلی خیلی سخته خودتون میدونید روزی نیست که کارگران تجمع ،اعتصاب و اعتراض نداشته باشند این حق ماست که نخواهیم اینجور زندگی کنیم کارد به استخونمون رسیده و شما هم نمیتونید به این وضعیت ادامه بدید

خود مسئولین بهتر میدونید که مردم به آخر خط،رسیدند واین شرایط نمیتونه به زندگی کارگران جواب بده کارگر گرسنه از زندان و شکنجه نمیترسه واقعا همکارم حیدر قربانی دزدی و اختلاس کرده؟ ،از دیوار مردم رفته بالا؟ ،از مردم اخاذی کرده ؟یکبار برای همیشه بگید جرم کارگر چیه و علت اینهمه دستگیری کارگران چیه و چرا همیشه فقط،دستگیر میکنید و حکم سنگین میدید یکبار شهامت توضیح اینکه چرا کارگر باید زندان باشه رو بدید تا همه بدونیم چرا زندان؟چرا دستگیری و بازداشت ؟چرا اینهمه با بیرحمی ما کارگران رو تحت فشار میزارید. تحمل ادامه این فشار ها برای ما غیر ممکن شده و نمیتونیم قبول کنیم که حیدرها بخاطر طلب زندگیشون زندانی و تحت فشار باشند ،همه ما حیدر قربانی هستیم

کارگر ساختمانی لطف اله سلیمانی
کارگران ساختمانی حیدر قربانی
منبع: کانال تلگرام اتحادیه آزاد کارگران