تمدن «غرب وحشى» و تروريسم اسلامى

در تمدن اسلامى شما، با اصحاب قلم و انديشه چه مى‌كنند؟ سعيدى سيرجانی را تمدن غرب كشت؟ ستار بهشتى و محمد مختارها را، سعيد سلطان‌پور و هزاران آزاده ايرانى ديگر را چه كسانى كشتند؟ اين تمدن اسلامى شما با زنان ايران چه كرده است؟ غير از تجاوز در زندان، سنگسار و بردگى جنسى، ارمغانى ديگر براى آنان به همراه داشته است؟

یزدان شهدایی

رهبر خود خوانده حكومت اسلامى، در سخنانى كه به‌مناسبت عيد مبعث ايراد كرد، انتشار كاريكاتور پيامبر اسلام در مجله “شارلى ابدو” را نشانه ذات ظلمانى تمدن غرب دانست و تمدن غرب مدرن را تمدن وحشى ناميد، زهى وقاحت!

به‌نظر می‌رسد علی خامنه‌اى سر بريدن شهروندان بي‌گناه فرانسوى و يا اطريشى را به‌نام “الله “كارى متمدنانه مي‌داند! آيا اين همان تمدن اسلامى و رئوفت الهى نيست، كه ايشان چهل و يک سال تمام در زمام‌دارى خود پيشه كرده‌اند، تمدنى كه جز قتل و شكنجه و تجاوز و فساد معناى ديگرى براى مردم ايران نداشته است؟

تمدنى كه آقاى خامنه‌اى مدافعش است همانى است كه دشنه به‌دستان وزارت اطلاعات با فروهرها انجام دادند؟ عبدالرحمان قاسملو را مگر همين تيم ترور تمدن شما در وين به قتل نرساند؟ مگر فرستاده‌هاى شما بدن بختيار را در فرانسه كارد آجين نكردند؟ اسم اين تمدن كه به نام خدا آدم مى‌كشد، چيست؟ مگر در زندان‌هاى شما الهيات شكنجه حاكم نيست! نويد افكارى را «تمدن وحشى غرب» در زير زمين زندان عادل آباد شيراز به قتل رساند؟ يا سربازان امام زمان شما؟

در همان «تمدن وحشى»، انسان آزاد و صاحب اراده و اختيار، به‌عنوان شهروند حق‌مدار، معنا پيدا كرده است. انسانى كه براى هيچ باورى خون كس ديگرى را نمى‌ريزد، انسانى كه بر اساس تكليف دينى و يا فتواى آيت‌الله‌ها انسان نمى‌كشد، انسانى كه شان و كرامتش بر اثر حق تولد با او بدنيا مى‌آ‌يد، انسانى كه آزادى را با مسئوليت پاسدارى مى‌كند و وظيفه و قرارداد اجتماعى را در چهارچوب قانون رعايت مى‌كند.

در تمدن اسلامى شما، با اصحاب قلم و انديشه چه مى‌كنند؟ سعيدى سيرجانی را تمدن غرب كشت؟ ستار بهشتى و محمد مختارها را، سعيد سلطان‌پور و هزاران آزاده ايرانى ديگر را چه كسانى كشتند؟ اين تمدن اسلامى شما با زنان ايران چه كرده است؟ غير از تجاوز در زندان، سنگسار و بردگى جنسى، ارمغانى ديگر براى آنان به همراه داشته است؟

زندان‌هاى اوين و گوهردشت و كهريزک و فشافويه، گوياترين ناظران جنايت شما و بهترين راويان تمدنى هستند كه شما مدافع آن هستيد!

تروريسم اسلامى، كه امروز در خيابان‌هاى اروپا، جاهلانه فرياد مرگ سر داده است، همان مناديان حكومت اسلامى هستند كه داعش از دل آن سر بر آورد، كه طالبان را به‌وجود آورد، و حكومت اسلامى ايران را٬ نظامى كه “هم‌سازگارى و هم‌سرشتى “با جهان موجود و گذار به مدرنيته را ندارد و مى‌خواهد زمان را به عقب بر گرداند.

در تمدن غرب‌، كه شما آن را وحشى مى‌ناميد، بعد از پشت سر گذاشتن قرون وسطى، قرون جنايت به‌اسم دين ،انسان به‌عنوان يک موجود زمينى، حاكم بر سرنوشت خويش به‌عنوان شهروند و نه امت، متولد شده است و حقوق بنيادين او را نه خدايان كه عقلانيت و خرد خود بنياد تعيين و محترم شمرده است. باور انسان‌ها امرى خصوصى است و با شمشير و شكنجه تحميل نمى‌شود.

در چنين تمدنى از تقدس جنايت درست نمى‌شود و آزادى بيان امرى است حقوقى كه از آزادى انسان دفاع مى‌كند. پيامبران با ورود به مدرنيته چهره انسانى خود را باز مى‌يابند و نمى‌خواهند دليلى براى كشتار ديگران باشند. اسلام سياسى شما، ابزار سلطه است و چهره‌اى انسانى ندارد. سكولاريزم و جدا كردن مذهب از حكومت، تنها راه بازگرداندن مذهب و پيامبران به جايگاه خودشان و احترام به آنها و آسايش و امنيت و آزادى انسان‌ها، در جهان كنونى است.

مردم ايران بعد از چهل سال ديدن چهره كريه اسلام سياسى، آينده ايران را بر پايه سكولازيزم و باورزدايی حكومت از دين، خواهند ساخت و جهان نيز جنايت‌هاى چنين اسلامى را در قرن ٢١، فراموش نخواهد كرد. تروريسم اسلامى و تمدنى كه شما مروج آن هستيد، متعلق به گذشته است و رو به فنا.

ما ايرانى را مى‌خواهيم، كه قانونش با احترام به حقوق بنيادين بشر تدوين بشود‌، باور همه انسان‌ها محترم و حكومتش در زندگى خصوصى انسان‌ها دخالت نكند و شان و كرامت انسان زير پاى هيچ خدايی لگدمال نشود.