اعتراضات کارگران راه آهن نسبت به نداشتن امنیت شغلی و معیشتی

اعتراضات کارگران راه آهن به دلیل فساد در مدیریت آن، و حقوق‌های معوقه ماه‌ها است ادامه دارد، اما تاکنون مشکلات آنها پیگیری و برطرف نشده و در وضعیت سختی مشغول به کار می‌باشند.

 

روز چهارشنبه ۲۱ آبان ماه ۹۹، در پی فرصت سه روزه‌ای که به کارفرمایان پیمانکاری داده شده بود، اعتراضات کارگران راه آهن در نقاط مختلف کشور، با تجمع کارگران برگزار شد.

کارگران ثابت و رسمی تراورس خراسان، بر اساس فراخوانی که روز قبل نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بودند، صبح روز چهارشنبه ۲۱ آبان ماه ۹۹ ، در مقابل دادستانی این استان تجمع اعتراضی برگزار نمودند.
کارگران راه‌آهن تراورس ناحیه خراسان نسبت به عدم دریافت حقوق و مزایا، به خصوص تجمیع کارگران و همچنین بن ماه رمضان و نداشتن امنیت شغلی تجمع کردند.

بنا به گفته منابع کارگری در راه‌آهن، کارگران راه‌آهن زاگرس نیز امروز چهارشنبه ۲۱ آبان ماه، به دلیل وضعیت بد معیشتی و حقوقی و از همه مهمتر دادن رای به نفع گروه امیرمنصور آریا، دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

به گفته کارگران، رای صادر شده از سوی هیات داوری که ابلاغ شد، تنها بحث حساب و کتاب‌های دفتری بین سازمان خصوصی‌سازی و گروه بوده، در صورتی که مشکل اصلی، وضعیت بد معیشتی و موقعیت بی‌سر و سامان پرسنل است که در رای صادره نسبت به آن بی‌توجه‌ای شده است.

بنا به خبرهای دیگری، کارگران راه‌آهن کرج و همچنین شمال ‌شرق، صبح امروز (چهارشنبه) اعتصاب خود را شروع کرده‌اند.
این کارگران نیز که در بخش تراورس مشغول به کار هستند، نسبت به وضعیت معیشتی و حقوقی معترض هستند؛ علاوه بر این، نسبت به دزدی و چپاول مدیرعامل شرکت اعتراض دارند.

به گفته کارگران راه‌آهن کرج، خراب‌کاری که امیرمنصور آریا در شرکت تراورس به وجود آورده است بی‌سابقه است و هم اکنون نیز این شرکت در حال قطع درختان کارخانجات اندیمشک و به فروش رساندن آنها می‌باشد که یک دزدی آشکار در روز روشن است و هیچ قانونی، حتی قوه قضاییه هم نمی‌تواند مانع کار آنها شود.

کارگران شرکت تراورس در ورامین نیز به این شرکت اخطار داده‌اند که اگر تا اول ماه، حقوق کامل آنها پرداخت نشود، دست به اعتصاب خواهند زد.

این کارگران طی فراخوانی دعوت به اعتصاب نموده و خواستار افزایش حقوق و مزایا و همچنین مساله تجمیع کارگران شده‌اند.
کارگران تراورس ورامین تهدید کردند که در صورت عدم واریز حقوق کامل و بیمه، دیگر نه جلوی قطار را می‌گیریم و نه تجمع اعتراضی برگزار می‌کنیم، بلکه راهدار، راهبان و کارگران در خانه مانده و به سر کار نمی‌آییم تا آقایان خودشان تردد قطار را کنترل و مسائل آن را حل و فصل نمایند.

لازم است یادآوری شود که اعتراضات کارگران راه آهن به دلیل فساد در مدیریت آن، و حقوق‌های معوقه ماه‌ها است ادامه دارد، اما تاکنون مشکلات آنها پیگیری و برطرف نشده و در وضعیت سختی مشغول به کار می‌باشند.