عزای اصولگرایان و خوشحالی اصلاح طلبان از شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا

نه حلوای عزاداری اصولگرایان آن شیرینی مورد انتظار را برای آنها خواهد داشت و نه بوی کباب جشن پیروزی بایدن برای اصلاح طلبان بوی یک کباب واقعی را میدهد، آنها نمی دانند که بقول معروف «خر داغ» می کنند.

عباس عبدی از عناصر شاخص جناح اصلاح طلب جمهوری در یادداشتی تحت عنوان «چرا عزا دارند؟»  این سوال را مطرح می کند: «این گروه که معمولا عکس مرحوم قاسم سلیمانی را در پروفایل های خود گذاشته اند و همواره به ایشان ارادت ورزیده و استناد می کنند و یاد و خاطره او را گرامی می دارند، به طور طبیعی باید از شکست قاتل او خوشحال شوند و حتی شیرینی پخش کنند، پس چرا برخلاف این انتظار طبیعی، آنان غمگین هستند و گویی در انتخاب احمدی نژاد شکست خورده اند؟! علت این رفتار چیست؟»‌

 وی در ادامه یادداشت خود در وصف این گروه می نویسد: «علت ناراحتی این گروه خراب شدن یکی از پایه‌های مهم راهبرد سیاسی آنان است. در واقع آنان دنبال تقابل با ایالات متحده و نیز یکدست کردن فضای سیاسی داخل هستند. ولی دوست ندارند که این تقابل به دست خودشان رخ دهد، زیرا جامعه این را نمی‌پذیرد. بنابراین از حضور ترامپ در کاخ سفید خوشحال بودند، چراکه سیاست‌های او به نوعی تاییدکننده و زمینه‌ساز سیاست‌های تقابل‌جوی این گروه است.»

 روزنامه «مردسالاری» نیز به شکل دیگری به ناراحتی اصولگرایان از شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا اشاره می کند و می نویسد: «رسانه‌ ملی (منظور صدا و سیمای جمهوری اسلامی است!) هنوز هم حاضر نیست از شکست قاتل سردار سلیمانی اظهار خوشحالی کند! دیروز هم درحالی که اکثر روسای کشورهای جهان پیروزی بایدن در انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا را به وی تبریک گفتند، رسانه ملی، حاضر نشد شکست ترامپ را اعلام کند!»

 همین روزنامه در شماره بعدی خود می نویسد: «رسانه ملی همچنان بر نگاه یکطرفه خود درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پافشاری می‌کند و در برنامه‌های خبری و سیاسی خود، به دعوای حقوقی ترامپ امید بسته است! جالب است که مردم ایران از رفتن ترامپ ابراز خوشحالی می‌کنند ولی رسانه ملی همچنان ساز خودش را می‌زند.» 

 اما آشکار است که اصلاح طلبان و استمرار طلبان هموند آنها از پیروزی بایدن خوشحال هستند و همانطور که عباس عبدی در یادداشت خود امیدوارانه و همراه با شعف می نویسد: «اصلاح طلبان و طرفداران خط مشی اصلاح طلبانه هستند که قطعا از این شکست استقبال می کنند و آن را فرصت مناسبی برای بهبود امور مردم می دانند، چون ادامه حضور ترامپ در کاخ سفید موجب قطبی تر شدن جامعه ایران حول دو گروه براندازان و هسته سخت اصولگرایی می شود و بازی را برای نیروهای میانه سخت می کند. اکنون با رفتن ترامپ این دو قطب تضعیف شده و نیروهای اصلاح طلب میدان بازتری برای ایفای نقش پیدا می کنند و حرف شان نیز بیشتر شنیده می شود و این خشنودی از رفتن ترامپ را نیز آشکارا اظهار می دارند.»‌

 اختلافات بین دو جناح اصلاح طلب و اصولگرای رژیم در رابطه با نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کاملا آشکار می سازد که بر خلاف ادعاهای مقامات جمهوری اسلامی اینکه ترامپ به کاخ سفید بماند و یا تیم بایدن قدرت را در دست گیرد برای سردمداران و رانده شدگان از قدرت بسیار بسیار حیاتی و مهم است. 

 جناح تندروی رژیم به همراه مافیای سیاسی-اقتصادی حاکم بر کشور همواره از تنش بین حکومت اسلامی و آمریکا سود برده و خواهند برد. بخش سیاسی این جناح ادامه حیات خود را در گرو دشمنی دائمی با امریکا می بیند و باندهای مافیایی نظام اسلامی می خواهد همچنان از سفره، برای آنها بسیار پر رونق تحریم و قاچاق، تغذیه کنند. 

 جناح اصولگرا و استمرار طلبان اما امیدوارند با ورود بایدن به کاخ سفید از این تنش تا حدودی کاسته شود و آنان نیز به بازی گرفته شوند و سهمی از قدرت و سرمایه های ملی و مردمی این مرز و بوم نصیب آنها نیز بشود. 

 اما باید گفت نه حلوای عزاداری اصولگرایان آن شیرینی مورد انتظار را برای آنها خواهد داشت و نه بوی کباب جشن پیروزی بایدن برای اصلاح طلبان بوی یک کباب واقعی را می‌دهد، آنها نمی دانند که بقول معروف «خر داغ» می کنند.

 دولت های امریکا اکنون نیز فهمیده اند که چه کسانی در ایران سرنخ های قدرت واقعی را در دست دارند و اینبار اگر هم وارد مذاکره شوند مستقیما سراغ کدخدای این نظام فاسد خواهند رفت.