حسن شریعتمداری: جنگ اطلاعاتی بین اینها بسیار عظیم تر از جنگ اطلاعاتی با بیرون از کشور است

وجود یک شبکه مشبک (از سیستم اطلاعاتی)  سرنوشت فعلی نظام است و جنگ قدرت برای آنها به مراتب مهمتر است از اینکه بخواهند خود را از نظر اطلاعاتی ترمیم کنند. جنگ اطلاعاتی بین اینها بسیار عظیم تر از جنگ اطلاعاتی با بیرون از کشور است.

 

مهندس حسن شریعتمداری دبیرکل شورای مدیریت گذار، در مورد حادثه ترور محسن فخری زاده به شبکه جهانی کلمه گفت:

«این حادثه اولین ترور در جمهوری اسلامی نبوده است؛ در ترورهای قبلی خواهر یکی از مقتولین آن ترور را منسوب کرده بوده به عوامل درونی رژیم، آقای کواکبی به این علت که حاضر نشده است که در ساخت بمت اتمی همکاری کند، هنوز در زندان است.»

ایشان در ادامه گفت: «وقتی چنین تروری در ۴۰ کیلومتری تهران در منطقه دماوند اتفاق می افتد نشان از این دارد که نفوذ اطلاعاتی در همه ارکان نظام یک امر نهادینه و ساختاری است. از سال ۱۳۸۸ تا کنون عملیاتی منصوب به اسرائیل شده اند، اما در این رابطه نه وزیر اطلاعات بر کنار شده و نه در حفاظت سپاه و نه در وزارت اطلاعات کسی جابجا شده است و یا رئیس دولت استعفا داده است. یعنی اینکه که اینها قبول کرده اند که یک ساختار مشبک اطلاعاتی وجود دارد که اطلاعات آن در دسترس بسیاری است. همچنین دعواهای اطلاعاتی بیش از آنچه که با موساد و امریکا باشد در درون خود کشور بین اطلاعات و سپاه و باندهای مافیایی قدرت بر سر چیزهایی است که چندان هم ربطی مستقیم هم به ترورها ندارد ولی به نوعی مربوط می شود.»

آقای شریعتمداری گفت: «من قبلا بارها گفته ام وقتی که منابع کم بشود باندهای مافیایی به جان هم می افتند و از طرق مختلف همدیگر را حذف می کنند، یا از طریق دادگاه یا حذف فیزیکی و یا دادن اطلاعات و نشانه هایی را به کسانی که مایلند اینها را حذف کنند.»

ایشان در ادامه صحبت های خود نتیجه گیری کرد که «بنابراین به هیچ وجه بعید نیست که وقتی یک نفر را می خواهند از سر راه بردارند اطلاعات امنیتی او را (لو) بدهند. (برای مثال) دولت می گوید که بعد از ناپدید شدن دو پهباد احتمال یک حمله را پیش بینی کرده بودند (و هشدار داده بودند). بنابراین چگونه است که تیم حفاظتی این هشدار را جدی نمی گیرد.»

آقای شریعتمداری در انتهای این بخش از صحبت های خود گفت: «بنابراین کلاف سردرگمی از اطلاعات که معلوم نیست که منشا آن کجا است. یکی از روش های اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات این است که اطلاعات غلط منتشر می کنند و از این طرق با هم تصفیه حساب می کنند»‌

«واقعا معلوم نیست که چه کسی این کار را کرده، چگونه انجام داده و با چه هدفی انجام داده است. و چرا در چنین وضعیتی مسئولین اصلی حداقل استعفا نمی کنند؟ چرا پاکسازی نمی شود و چرا ترمیم نمی شود؟ معلوم است که پذیرفته اند که وجود یک شبکه مشبک (از سیستم اطلاعاتی)  سرنوشت فعلی نظام است و جنگ قدرت برای آنها به مراتب مهمتر است از اینکه بخواهند خود را از نظر اطلاعاتی ترمیم کنند. جنگ اطلاعاتی برای اینها بسیار عظیم تر از جنگ اطلاعاتی با بیرون از کشور است.»

مشروح این گفتگو را در اینجا مشاهده کنید: