جمهوری اسلامی با پیشبرد استراتژی غلط، جایگاه مردمی خود را از دست داده است، یزدان شهدایی

یزدان شهدایی، معاون اداری شورای مدیریت گذار در گفتگو با شبکه جهانی کلمه:

«به نظر من این استراتژی چهل ساله جمهوری اسلامی مبتنی بر سیاست اتمی، موشک‌ها و بعد از آن هم جنگ‌های نیابتی که به قصد ایجاد عمق استراتژیک و ایجاد سپر دفاعی برای جلوگیری از تغییر نظام بوده اکنون شکست خورده است. نظام در کلیه عرصه‌هایی که پیشبرد این استراتژی بوده بدون توجه به مردم ايران و منافع ملى كشور حركت كرده و به همين خاطر مردم راهشان را جدا كرده‌اند.»

«هر حکومتی اگر بخواهد امنیت خودش را تقدیم نیروهای امنیتی بکند عمقی نخواهد داشت. تقابل مراکز قدرت در داخل ایران بسیار بالا گرفته است. ما در جمهوری اسلامی ۱۷ سازمان اطلاعاتی موازی داریم. فقط نیروی نگه‌دارنده و حفاظت از بیت رهبری ۱۵ هزار و پانصد نفر است. علاوه بر بودجه‌ای که به این بخش‌ها اختصاص می‌یابد کار عمده این بخش‌های اطلاعاتی مراقبت و کنترل یکدیگر است.»

«در رابطه با رویارویی با رییس‌جمهور جدیدی آمریکا، جمهوری اسلامی در موقعیت فاقد برنده قرار گرفته است. به خاطر استراتژی غلطی که داشته در واقع گزینه زیادی روی میز ندارد. در شرایط فعلی، جمهوری اسلامی در ظرف ریاست جمهوری چهارساله آقای ترامپ دستش تماما رو شده و خوشبین‌ترین اصلاح‌طلبان نیز اکنون امیدی به آینده جمهوری اسلامی ندارند.»

مشروح این گفتگو را در اینجا مشاهده کنید: