حکومت ترور و وحشت با قتل‌های فراقانونی به حذف مخالفان ادامه می‌دهد

اولین کاری که جامعه جهانی می‌تواند انجام دهد این است که این اقدام جمهوری اسلامی را جنایت علیه بشریت و قتل فراقانونی بنامد. از این طریق می‌توان مسئله را به لاهه برد و مسئولان جمهوری اسلامی را به عنوان جانیان علیه بشریت محاکمه کرد.

 

حسن شریعتمداری، دبیر کل شورای مدیریت گذار، در گفتگو با رادیوفردا:

«من از این فرصت استفاده می‌کنم و به خانواده آقای زم تسلیت می‌گویم. روح‌الله زم قربانی جنگ اطلاعاتی بین وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه شد. این دو مافیای قدرت و ثروت وقتی به جان هم می‌افتند از جان انسان‌های دیگر مایه می‌گذارند.»

«زمانی که فردی را از خارج می‌ربایند، شکنجه می‌کنند، اعتراف می‌گیرند و بعد بدون محاکمه‌ای عادلانه و هیات منصفه به چوبه دار می‌کشانند باید جنایت علیه بشریت و قتل فراقانونی بنامند. اعدام محصول یک سیستم قضایی است که تمام موارد قضایی نسبت به متهم به صورت عادلانه انجام گرفته و در نهایت این حکم صادر شده؛ هرچند ما با حکم اعدام مخالفیم و معتقدیم حبس ابد می‌تواند جایگزینش شود.»

«اولین کاری که جامعه جهانی می‌تواند انجام دهد این است که این اقدام جمهوری اسلامی را جنایت علیه بشریت و قتل فراقانونی بنامد. از این طریق می‌توان مسئله را به لاهه برد و مسئولان جمهوری اسلامی را به عنوان جانیان علیه بشریت محاکمه کرد. مادامی که این موارد نباشد با کشورهای دیگر مقایسه می‌شوند و می‌گویند تنها تفاوت اینست که اعدام در ایران بیشتر است. این حکومت، حکومت ترور و وحشت است و بخشی از این ترور با چوبه دار محقق می‌شود.»

پاکدست گفتگو با رادیوفردا: