آقازاده‌ای با بیش از ۲۰ شغل

امیرحسین میراسماعیلی

یکی از آقازاده‌های رانتی در نظام جمهوری اسلامی که بیش از ۲۰ شغل دارد، و مشاغلش تابه‌حال کمتر رسانه‌ای شده، “ماجد علم‌الهدی” آخرین فرزند امام‌جمعه مشهد است. اولین‌بار نام ماجد، در ماجرای دستگیری سلطان سکه رسانه‌ای شد. وقتی “وحید مظلومین” دستگیر شد، در اعترافاتش گفت که ‏همه‌کاره ماجد علم‌الهدی بوده و او تنها کارگزاری می‌کرده و ماجد در امارات صرافی داشته و …

اما ماجد در اینستاگرامش همه‌چیز را تکذیب کرد و در نهایت نفوذ امام‌جمعه مشهد باعث شد تا نام ماجد از پرونده کنار برود و وحید مظلومین به‌عنوان سلطان سکه اعدام شود.

ماجد در خراسان رضوی ‏برای خود حکومتی دارد؛ از مالکیت منطقه توریستی “چالیدره” در طرقبه مشهد که حاوی دریاچه و تله‌کابین است، تا شراکت با “اسحاق قالیباف” (فرزند محمدباقر) در شرکت ساختمانی “بتن صخره البرز” که پیمانکاری ساخت‌وسازهای حرم رضوی را برعهده دارد.

علاوه بر این‌ها؛ ماجد علم‌الهدی مدیرعامل شرکت “نماد اندیش آرین” است که در حوزه آی‌تی فعالیت می‌کند، مدیریت وبسایت “ابراهیم رئیسی” رییس قوه قضاییه و مدیریت اکانت‌های او در شبکه‌های اجتماعی را برعهده دارد، مدیر وبسایت پدرش است، مدیرمسئول موسسه فرهنگی “منایا” (در حوزه تولیدات موسیقی و فیلم و هنرهای تجسمی) است، فقط در شرکت “مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه”؛ همزمان معاون اجرایی و مدیر ارتباطات و مشاور فرهنگ‌سازی و روابط‌عمومی است، مشاور امور رسانه مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس است، مدیر وب مجمع جهانی “تقریب مذاهب اسلامی” است، مالک یک دفتر ثبت اسناد رسمی در خیابان شریعتی تهران است، و …

‏دوستان ماجد علم‌الهدی می‌گویند او در کنار این مشاغل رسمی، مالک صرافی در استانبول و دوبی و لندن، صادرکننده ورقه‌های فولادی به کشورهای عربی، واردکننده ذرت و برنج، دلال بورسی، و تولیدکننده قطعات خودرو برای ایران‌خودرو و سایپا هم هست. مشاغلی که هرکدام دارای چندین شرکت و درآمد ‏هنگفت میلیاردی برای او و خاندان علم‌الهدی است. آیا اگر او فرزند احمد علم‌الهدی نبود و از رانت #آقازادگی استفاده نمی‌کرد، می‌توانست در سن ۳۷ سالگی صاحب چنین مشاغل پرسودی شود؟

«مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.»