حسن شریعتمداری: مسئله این نیست که یک نفر برود و نفر دیگری بر سر کار بیاید، مسئله اینست که نظام جمهوری اسلامی باید برود

آن‌ها باید متوجه شده باشند مسئله بر سر حاکمان نیست، مسئله حکومتی‌ست که به حاکمان آن قدرت می‌دهد. مسئله این نیست که یک نفر برود و نفر دیگری بر سر کار بیاید مسئله اینست که نظام جمهوری اسلامی باید برود و به جایش یک جمهوری یا یک مشروطه مبتنی بر سکولاریسم، رای مردم و مفاد حقوق بشر و بنابر رای مجلس موسسان آینده روی کار بیاید.

 

مصاحبه ایران اینترنشنال با حسن شریعتمداری، دبیرکل شورای مدیریت گذار در مورد مواضع اخیر اصلاح طلبان در رابطه با قتل فراقانونی روح الله زم.

آقای شریعتمداری معتقد است که دعوا و اختلاف نظر فعلی بین اصلاح طلبان و اصولگرایان پیرامون قتل روح الله زم در ذیل دعوای بسیار بزرگتری قرار می گیرد.

حسن شریعتمداری در این مصاحبه گفت: «جناح‌های نظام به دلیل دعواهای داخلی بیشتر به جان هم افتاده‌اند و این دعواها به بهانه قتل‌هایی که یکی از این جناح‌ها انجام می‌دهد شدیدتر هم شده؛ یکی دعوای جانشینی آقای خامنه‌ایست که گویا از لحاظ سلامتی نیز وضعیت خوبی ندارد و دیگری داشتن ابتکار اول در مذاکره با آمریکاست.

«گروه‌های رانده شده از حکومت مثل اصلاح‌طلبان نیز انگیزه و فرصتی یافته‌اند که یکبار دیگر این تعادل قدرت به هم بخورد و فردی از درون خود را برای جانشینی خامنه‌ای معرفی کنند زیرا اصلاح‌طلبان مجتبی خامنه‌ای را برنمی‌تابند.»

«من امیدوارم در این ۱۰ سالی که خانم رهنورد و مهندس موسوی در حصر بوده‌اند اندیشیده باشند این چیزی که امروز گریبانشان را گرفته محصول مشترک خودشان است که در به وجود آوردن این وضعیت دست داشته‌اند.»

«آن‌ها باید متوجه شده باشند مسئله بر سر حاکمان نیست، مسئله حکومتی‌ست که به حاکمان آن قدرت می‌دهد. مسئله این نیست که یک نفر برود و نفر دیگری بر سر کار بیاید مسئله اینست که نظام جمهوری اسلامی باید برود و به جایش یک جمهوری یا یک مشروطه مبتنی بر سکولاریسم، رای مردم و مفاد حقوق بشر و بنابر رای مجلس موسسان آینده روی کار بیاید.»