تعطیلی فوری پایتخت! آشفته بازار سياست‌هاى محيط‌زيستى دولت اسلامى، بامداد ایرانی

اظهارات متناقض مقامات دولتى در مورد آلودگى هواى پايتخت كشور نشان از آشفتگى، بى‌مسئوليتى و ناتوانى دولت بى‌كفايت آقاى روحانى در نظام اسلامى دارند. نقل قول‌هاى ضد و نقيض آقايان به‌خوبى عمق فاجعه را برملا مى‌كند.

 

بامداد ايرانى

سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت اظهار داشت “الودگی هوای تهران و کلان‌شهرها در روزهای اخیر مرز هشدار را رد کرده و رشد بیش از اندازه  آلاینده‌ها و ذرات معلق در هوا تردد در سطح شهر را برای همه افراد خطرناک کرده است. ادامه یافتن آلودگی هوا حتما سطح غلظت آلایندگی‌ها را افزایش خواهد داد و معلوم نیست در روزهای آینده با پایداری هوا چه اتفاقاتی رخ خواهد”.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پاسخ به خبرنگاران درباره پیشنهاد تعطیلی دوروزه تهران گفت «تهران الان هم تعطیل است، مدارس تعطیل است و کارکنان با یک سوم توان در ادارات حضور دارند »

اظهارات متناقض مقامات دولتى در مورد آلودگى هواى پايتخت كشور نشان از آشفتگى، بى‌مسئوليتى و ناتوانى دولت بى‌كفايت آقاى روحانى در نظام اسلامى دارند. نقل قول‌هاى ضد و نقيض آقايان به‌خوبى عمق فاجعه را برملا مى‌كند.

در حالی که شرکت برق حرارتی اعلام کرد در تهران مازوت نمی‌سوزانند و دادستانی تهران پیشتر مخزن سوخت مازوت دو نیروگاه این استان را پلمب کرده است، آقاى بیژن زنگنه وزیر نفت كشور در گفتگو با رسانه‌هاى داخلى مى‌گويد”ما مايل نيستيم مازوت مصرف شود، اما چاره‌اى جز تحويل مازوت نداريم!

آقاى عیسی کلانتری مرد شماره يک محیط زیست دولت روحانی در اظهارات عجیب خود اعلام کرد چون تحریم هستیم و نمی‌توانیم مازوت صادر کنیم انبارهایمان پر شده است و مجبوریم به جای گاز در صنایع مازوت بسوزانیم وگرنه پالایشگاه‌ها تعطیل خواهند شد!

سخنان بالاترین مقام محیط زیستی ایران به‌خوبی نشان می‌دهد که آنچه مهم است نه حفظ محیط زیست و سلامت مردم ايران، بلكه بقای نظام است که باید در نظر گرفته شود! نظامى كه به‌خاطر در افتادن با جهان زندگى را براى طبيعت و ساكنان اين سرزمين جهنم كرده است.

معلوم نیست در پایتخت ایران چه خبر است که منشا آلودگی  شدید هوای تهران بنا بر گزارش کارشناسان محیط زیست و وزیر نفت در اثر سوزندان مازوت است ولی دادستان و مدیر عامل تولید نیروی برق حرارتی مدعی اند نیروگاه‌های تهران از سوخت مازوت بهره نمی‌گیرند!

در واقع اینبار سخنان وزیر کشور دولت روحانی به واقعیت نزدیک‌تر است. پایتخت حکومت بنیاد گرای ایران دیرگاهی است که تعطیل شده و آشفتگى تمام اركان جامعه را تسخير كرده است.

حاكميت اسلامى هست و نيست كشور ايران را بر باد است. خانه از بنياد خراب است!