۱۰ پرسش از خامنه ای، در مورد اِعمال ممنوعیت خرید واکسن های امریکایی و بریتانیایی

از مقام رهبری که حتی در انتخاب نوع واکسن مورد نیاز مردم به کشور هم دخالت و واردات برخی از آنها را ممنوع و علت آن را بی‌اعتمادی خود به آمریکا و انگلیس و تلفات ناشی از ویروس کرونا در این دو کشور بیان کرده‌اند، استدعا می‌شود به پرسش‌های زیر پاسخ دهند:

 

اکبر اعلمی

۱. مرجع رسمی و صلاحیت‌دار در مورد موثر و معتبر بودن یک واکسن کدام شخص و دستگاه است؟

۲. اگر پزشکان مجرّب و مورد وثوق، واکسن خاصی را که استفاده اضطراری از آن به تایید سازمان بهداشت جهانی نیز رسیده تجویز کنند، مردم و بیماران و افرادی که در معرض ابتلا به یک بیماری قرار دارند، به شما باید اعتماد کنند یا به پزشکان و متخصصان امر؟

۳. اگر به تشخیص متخصصان امر، پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا، منوط به استفاده از واکسن‌های تولیدی آمریکا و بریتانیا باشد و در اثر جلوگیری شما از ورود این واکسن‌ها به کشور، جمعیت کثیری از مردم در اثر ابتلا به ویروس کرونا بمیرند، آیا جنابعالی مسئولیت عواقب آن را برعهده گرفته و در قبال مردم پاسخگو خواهید بود؟

۴. منظور شما از “جاهای مطمئن” که تهیه واکسن از آنها اشکالی ندارد، کدام کشورهاست و اساساً کدام کشور تاکنون واکسنی را تهیه کرده که به محض تولید و عرضه واکسن، آن کشور به وضع قبل از شیوع ویروس کرونا بازگشته و دیگر هیچ مبتلا و تلفاتی در آن نیست؟

۵. با کدام شاخص و دلیل و منطق می‌توان به معتبر و مورد اطمینان بودن واکسن تولیدی در سایر کشورها اطمینان کرد؟

۶. آیا از صدها هزار شهروند آمریکایی و بریتانیایی که واکسن‌های تولیدی این دو کشور به آنها تزریق شده هم به عنوان موش آزمایشگاهی استفاده شده؟ که اگر چنین باشد آیا مردم آمریکا و انگلستان که کمترین ظلمی را به خود نمی‌پذیرند، در برابر حاکمانشان سکوت خواهند کرد!؟

۷. اگر واکسن‌های مزبور بی‌اثر و غیرقابل اعتماد است، چرا تاکنون به‌ جز افراد انگشت‌شمار (آن‌هم به‌دلیل کارساز بودن ۹۵درصدی واکسن)، هیچ گزارشی در مورد فوت اشخاصی‌ که از واکسن‌های مورد اشاره استفاده کرده‌اند منتشر نشده است؟

۸. با فرض تولید واکسن مورد نیاز که در حالت خوشبینانه اعلام شده، تا مردادماه سال آینده برای شهروندان آمریکایی تامین خواهد شد، تزریق دو دوز واکسن به ۳۳۰ میلیون نفر در آمریکا که باید در فاصله ۴۵ روز انجام شود، فرایند یافتن افراد و تزریق واکسن به آنها چند ماه به طول می‌انجامد؟

۹. اگر در اثر رفتار نادرست رئیس‌جمهور متوهم و خودشیفته‌ آمریکا و برگزاری اجتماعات مختلف و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ده‌ها میلیون نفر قبل از تولید و تزریق واکسن، به ویروس کرونا مبتلا شده باشند، آیا تزریق واکسن که فقط کاربرد پیشگیرانه دارد، می‌تواند مانع از تلفات مبتلایان به ویروس شود؟ و آیا تلفات افرادی را که از تزریق واکسن خودداری کرده‌اند می‌توان به حساب ناکارآمدی واکسن‌های تولیدی آمریکا و انگلیس نوشت؟

۱۰. به‌جز شما و بعضی از شخصیت‌های سیاسی و مذهبی که به‌دلیل مقام و نوع مسئولیتتان می‌توانید از هرگونه اجتماع و افراد و وسایل آلوده به ویروس دور باشید و خوشبختانه تاکنون نیز به‌جز چند مورد استثنایی که در آن هم فاصله‌گذاری‌ها بیش از استاندارد لازم رعایت شده، چنین بوده است، لطفا به ده‌ها میلیون‌ نفر از مردم کوچه و بازار و به‌ویژه صاحبان حرف و مشاغلی مانند پزشکان، پرستاران، قضات، سربازان، ماموران نظامی و انتظامی و رانندگان اتوبوس‌ها و سایر وسائط نقلیه، متروسواران، کارگران و کارمندان که به‌دلیل نوع شغل و ارتباطاتشان هر لحظه در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند و به ورود واکسن‌های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی به کشور، امید بسته بودند، اکنون به کدام واکسن معتبر و مورد تایید که شما و سایر مقامات ارشد و میانی هم خود در مقابل دوربین تلویزیون صادقانه آن را به‌خود تزریق خواهید کرد، دل ببندند و امیدوار شوند، البته مشروط بر این‌که مسئولیت عواقب تایید آن را هم بپذیرید؟

«مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.»