ممنوع کردن خرید واکسن کرونا از آمریکا و انگلستان – نسل کشی است یا وقاحت نا بخشوده دیگر؟ ناخدا محمد فارسی

مردم ایران بازیچه سیاسی خامنه ای و عمال جنایتکارش قرار گرفته اند و جان مردم برایشان اهمیتی ندارد.

 

ناخدا محمد فارسی

خامنه ای در روز جمعه ۱۹ دیماه ۱۳۹۹ دستور داد که واکسن کرونا از کشورهای انگلستان و آمریکا و فرانسه وارد ایران نشود. این دستور نابخردانه خامنه ای در رسانه های سراسر جهان از جمله واشنگتن پست (۱) بازتاب یافت، و تحلیلگران سیاسی متحیر از این دستور بر آن نقدها نوشتند و آن را محکوم کردند. سازمان عفو بین‌الملل در واکنش به دستور خامنه ای بر ممنوع کردن ورود واکسن آمریکایی و بریتانیایی و فرانسه به کشور اعلام کرد که «علی خامنه‌ای در حال بازی با جان میلیونها انسان است». تحلیل سازمان عفو بین المللی بدرستی بیانگر نسل کشی توسط رهبر رژیم اسلامی ایران است. هم اکنون بموجب اعلام آمار رسمی دولتی روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از مردم ایران از راه ویروس کرونا جان می سپارند. اگر تنها ۱۵۰ نفر در روز را بحساب آوریم دستور خامنه ای می‌تواند بالقوه لااقل با میانگین ماهیانه ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر از مردم ایران را بخاطر عدم واکسینه کردن و بهداشت صحیح  تلف نماید.

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ خود، «ممنوع کردن دسترسی میلیونها ایرانی به واکسن‌های معتبر آمریکایی و انگلیسی کرونا را، نادیده انگاشتن حق حیات و حق سلامت» برای شهروندان ایران دانسته است.  پس از فرمان غیرکارشناسی علی خامنه‌ای مبنی بر «ممنوعیت خرید واکسن آمریکایی و بریتانیایی» ، سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانه‌ای هشدار داد «مصونیت در برابر ویروس کرونا و دسترسی به واکسن حق طبیعی هر انسانی است و فرمان علی خامنه‌ای مبنی بر ممنوعیت خرید واکسن ساخت بریتانیا و آمریکا، بازی با جان میلیونها ایرانی  است و شرم‌آور».

در ادامه این بیانیه عفو بین‌الملل آمده است «هر انسانی حق دارد از اقدامات محافظتی در مقابل ویروس کرونا بهره‌مند شود و واکسن‌هایی که امن بودن و مؤثر بودن آن‌ها اثبات ‌شده نقش کلیدی در تحقق این امر دارد، هیچ‌کس نباید بر اساس هویت، محل سکونت یا سطح درآمد از دسترسی به مراقبت‌های پزشکی از جمله واکسن محروم شود».

همزمان  مایکل رایان مدیر اجرایی برنامه فوریت‌های سلامت سازمان بهداشت جهانی در واکنش به ممنوع شدن واردات واکسن‌های کرونای آمریکا و بریتانیا به دستور خامنه ای  گفته است «این سازمان بارها تاکید کرده که کرونا را سیاسی نکنید و حالا هم می‌گوید لطفا ماجرای واکسن را سیاسی نکنید!.»

واکسن کرونای کوید ۱۹ در دو کشور آمریکا و انگلستان آزمایشات بهداشتی را به اتمام رسانیده و توسط متخصصان بهداشتی مؤثر بودن آن تأیید گردیده است. هم اکنون این واکسن در کشورهای آمریکا، کانادا، بریتانیا و دیگر کشورهای جهان استفاده می‌شود و بسیاری دیگر از کشورهای جهان در لیست متقاضیان خرید واکسن قرار دارند. دستور خامنه ای از نظر کرامت انسانی و حقوق شهروندی بر پایه حقوق بشر جهان‌گستر غیر انسانی و بسا نسل کشی است، و سازمان عفو بین‌الملل ”دستور خامنه ای را بی اعتنایی شرم آور به تعهدات حقوق بشری دانسته است”. خامنه ای دستور خود را در توئیتی هم منتشر کرد. در این توئیت نوشت که آمریکا و بریتانیا می‌خواهند مردم ایران را از طریق واکسن مسموم کنند، ولی توئیتر بلافاصله این پیام  توئیتی را حذف کرد۰

تعدادی از کاربران و تحلیلگران سیاسی در رسانه های مجازی خامنه ای را دیوانه و مجنون قلمداد کرده اند زیرا چنین دستوری نمی‌تواند از طرف یک انسان دارای عقل سلیم صادر شده باشد. این در حالی است که برابر با آمار دولت ایران تاکنون بیش از ۱.۲ میلیون از مردم ایران به ویروس کرونا مبتلا گردیده اند و بیش از ۵۶۰۰۰ نفر نیز جان خود را از دست داده اند. در این مورد سازمان حلال احمر خبر داده که تعدادی از انسان دوستان جهان غرب ۱۵۰۰۰۰ دوز (میزان دارو دادن) از واکسن فایزر را برای مردم ایران خریداری کردند که به ایران فرستاده شود، ولی با انتشار دستور خامنه ای امکان ارسال این واکسن ها نیز امکان پذیر نخواهد بود.

اینگونه به نظر می رسد که مردم ایران بازیچه سیاسی خامنه ای و عمال جنایتکارش قرار گرفته اند و جان مردم برایشان اهمیتی ندارد. باقی ماندن و بقا رژیم برای خامنه ای الویت است و نه جان مردم ایران. برابر با خبرهای رسیده از داخل ایران مردم آماده اند که از طریق مقاومت مدنی این رژیم جنایتکار را کنار بزنند، ولی شوربختانه بعلت وجود کرونا امکان اعتصابات عمومی از مردم صلب گردیده است. برای مثال نرفتن سرکار که از روش های اولیه اعتراضات سراسری است، با وجود کرونا مؤثر نخواهد بود، چون بالاجبار مردم در خانه های خود محبوس هستند. تنها کارگران کارخانجاتی سرکار میروند که اکثراً برای امرار معاش روزانه خانواده خود محتاجند. اعتصابات در رده کارگری نیاز به تأمین مالی دارد که تنها با وجود یک دولت ائتلاف ملی در تبعید و برقراری سامانه مالی لازم امکان پذیر خواهد بود. مخارج معیشتی خانواده کارگر باید تأمین شود تا بتواند اعتصاب کند و سرکار نرود. هم اکنون اکثر کارگران سه ماه حقوق معوقه دارند که به آنها داده نشده است. در صورتی که کارگری اعتصاب کند بلافاصله از کار برکنار و حقوق معوقه وی نیز به او پرداخت نمی شود.

مردم آماده حرکت هستند و در چند سال گذشته عملاً نشان داده اند که خواستار عبور از رژیم می باشند و با تظاهرات خیابانی در سالهای ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ پا به میدان گذاردند که متأسفانه بعلت عدم وجود مدیریت لازم و کافی سرکوب شد و عده بسیاری جان باختند. مردم به دولت موقت ائتلاف ملی نیاز دارد تا بتواند ضمن مدیریت پروسه سقوط رژیم اسلامی طرح و برنامه موجهی برای دوران گذار از رژیم و استقرار حکومت جایگزین بر مبنی وفاق ملی و میثاق جهانی حقوق بشر داشته باشد۰ انجام این امر در گرو همکاری و همیاری فعالان و سازمانهای مبارز داخلی و اپوزیسیون راستین برون‌مرزی است ۰سازمان ها می‌باید دست از خودمحوری بردارند و زمینه این ائتلاف ملی را بوجود آورند۰

همرزمان، سیاستمداران، سازمانهای سیاسی، فرهیختگان بیاییم دست در دست هم وظیفه ملی خود را ادا کنیم و کشور و یکبار برای همیشه مردم ایران را از ورطه نابودی بدست رژیم استبدادی آخوندی نجات دهیم.

پاینده ایران

۱۱ ژانویه ۲۰۲۱

https://www.washingtonpost.com/world/2021/01/08/iran-khamenei-bans-us-uk-coronavirus-vaccines (۱)