مروری بر تحولات مهم روزهای گذشته، محسن سازگارا دبیر کارگروه مقاومت مدنی شورای مدیریت گذار

مروری بر تحولات مهم روز: دوشنبه ۲۹ دی ماه ۱۳۹۹

🔶 بررسی اهم وقایع روزهای اخیر با محسن سازگارا

🔸محسن سازگارا، عضو شورای مدیریت گذار: به دنبال توهین یک مجری تلویزیونی در صدا و سیما به لباس کردی، موجی از اعتراض در میان کردهای ایران شروع شده تا جایی که نمایندگان فرمایشی مجلس ناچار شدند نامه‌ای به صدا و سیما بنویسند و از صدا و سیما بخواهند عذرخواهی کند. این موج اعتراض که کماکان در نواحی مختلف کردستان در جریان است ممکن است موجب اعتراضات در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بشود.

🔸محمد مساعد روزنامه‌نگار منتقدی که به دلیل فعالیت‌های روزنامه‌نگاری‌اش به چهار سال و نه ماه زندان محکوم شده در ترکیه بازداشت شده و ممکن است به ایران بازگرداند شود. به دلیل هماهنگی‌هایی که دولت ترکیه با ایران دارد موجی از اعتراض به دولت ترکیه برخاسته و کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران، جمعی از وکلای بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری دست به کار شدند و با فشار به دولت ترکیه مانع از پس دادن این روزنامه‌نگار به ایران شده‌اند.

🔸در روزهای گذشته هزاران نفر از مال‌باختگان بورس جلوی سازمان بورس تجمع کردند. شاخص کلی بورس بازهم نسبت به روزهای قبل سقوط کرده و به این ترتیب میلیون‌ها بلکه میلیارها تومان از پول مردم که گول دولت را خورده‌اند و سرمایه‌های اندک خودشان را به بورس سپرده‌اند برباد رفته است. در تجمع امروز که خانوم‌ها تعدادشان از آقایان هم بیشتر بود پرچم سازمان بورس توسط معترضان به پایین کشیده شد و شعارهایی نظیر «مرگ بر روحانی» و «بی‌شرف بی‌شرف» سر داده شد.